۴۲ شهر استان دارای محدوده بافت فرسوده مصوب

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۰:۰۹:۵۲
کد خبر: ۹۲۰۳۴۵
۴۲ شهر استان دارای محدوده بافت فرسوده مصوب
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه 42 شهر استان دارای محدوده بافت فرسوده مصوب هستند، عنوان کرد: مجموع مساحت این شهرها 67 هزار و 510 هکتار است که 6 هزار و 223 هکتار مساحت بافت‌های فرسوده آنهاست.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حاجی‌زاده بیان داشت: در مراکز استان‌ها 60 میلیون تومان تسهیلات بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده است و در همه شهرهای دارای بافت فرسوده مصوب کار را آغاز کردیم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه در استان کرمان 310 واحد در قالب 64 پروژه به بانک مسکن معرفی شده‌اند، ادامه داد: تسهیلات ودیعه اسکان موقت هم برای ساخت و سازهای در حال انجام پرداخت می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، کرمان کلانشهر است و باید تسهیلات مسکن در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب، مطابق آنچه برای کلانشهرها اختصاص یافته پرداخت شود.

وی از تحویل قیر رایگان برای کار در معابر سکونتگاه‌های غیررسمی و ناکارآمد در قالب تفاهمنامه‌ با شهرداری‌ها در سال های 97 و 98 خبر داد و گفت: این قیر رایگان در راه‌های روستای و بازآفرینی طبق قانون برنامه و بودجه 97 و 98 تحویل داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا سال گذشته بیش از 4 هزار تن قیر رایگان به شهرداری های کرمان، سیرجان، رفسنجان، زرند، بم، بافت، جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه‌گنج و منوجان تحویل شده است.

حاجی‌زاده گفت: براساس قانون برنامه ششم، 35 محله هدف بازآفرینی شهری تصویبی تا سال 1400 باید داشته باشیم که امسال هفت محله سهمیه داریم و شیوه‌نامه را به شهرداری‌ها ابلاغ کردیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز