مدیر کل بحران استانداری کرمان خبر داد:

۶ آذرماه، برگزاری مانور زلزله در مدارس استان کرمان

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۰:۱۷:۰۲
کد خبر: ۹۲۰۳۴۹
۶ آذرماه، برگزاری مانور زلزله در مدارس استان کرمان
مدیر کل بحران استانداری کرمان گفت: مانور زلزله در مدارس استان ۶ آذرماه در۲۰ مدرسه شهر کرمان و ۱۰ مدرسه در هر شهرستان استان با هدف افزایش تاب آوری دانش آموزان در برابر زلزله برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مجید سعیدی در جلسه برنامه ریزی مانور زلزله در مدارس با اشاره به برگزاری این مانور در 6 آذرماه اظهار داشت: بالا بردن ایمنی مدارس و افزایش سطح آگاهی مردم برای اینکه در مواقع زلزله چه اقداماتی می توانند انجام دهند و همچنین سنجش میزان آمادگی مدارس برای استفاده عمومی در مواقع بحرانی یکی از ضرورت هایی است که باید به آن ها توجه شود.

وی تصریح کرد: استان کرمان به عنوان یکی از حادثه خیزترین استان های کشور در بحث زلزله مطرح است و حتی در شش ماهه نخست سال 98 بیش از 500 زمین لرزه بین یک  تا 5 ریشتر در سطح استان داشته ایم.

سعیدی با اشاره به اهمیت برگزاری مانورهای زلزله برای  بالا بردن سطح آمادگی ها در مواقع بحران و خطر افزود: مدارس می توانند به عنوان پایگاه های امدادی اولیه در مواقع خطر مورد استفاده قرار بگیرند و آموزش دانش آموزان تأثیرات بسیار زیادی در کاهش مخاطرات خواهد داشت.

بنا به این گزارش، رئیس سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به تعیین 20 مدرسه در شهر کرمان و 10 مدرسه در سایر شهرستان های استان برای برگزاری مانور زلزله اظهار داشت: برای افزایش تاب آوری جامعه در برابر زلزله، آموزش و پرورش آمادگی دارد تا با آموزش دانش آموزان و تشکیل شورای ایمنی مدارس، آمادگی عمومی را برای مقابله با بحران افزایش دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز