سرکنسول کشور قزاقستان:

امیدواریم تجار ایرانی و قزاقستانی بدون واسطه و مستقل کار کنند

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۸:۱۹:۰۸
کد خبر: ۹۲۱۶۱۵
امیدواریم تجار ایرانی و قزاقستانی بدون واسطه و مستقل کار کنند
سرکنسول کشور قزاقستان گفت: قزاقستان میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری خارجی دارد و امیدواریم که ایران هم در فهرست این سرمایه‌گذاری‌ها قرار گیرد و اتصال تجار دو کشور به هم را داشته باشیم که بدون واسطه و مستقل کار کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دولتعلی نیسان در دیدار با محمد صادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: ایران و قزاقستان در ۲۸ سال گذشته همیشه مسائل فی مابین را در جهت روند کاری و همکاری را دنبال کرده‌اند.

وی ادامه داد: با افتتاح کنسولگری قزاقستان در هرمزگان، راه‌های برقراری روابط اقتصادی با استان کرمان که همجوار این استان است را در مدنظر داشتیم و امیدواریم در آینده نیز شاهد ادامه سفرها و کارهای عملیاتی با این منطقه باشیم.

سرکنسول قزاقستان عنوان کرد: ایران و قزاقستان به عنوان دو کشور دوست همدیگر را پوشش می‌دهند و همکاری‌های زیادی می‌توانند با هم داشته باشند، تولیدات داخلی و مساله توریست و گردشگری از عوامل ارتباط دو کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد : با فراهم شدن زمینه های ارتباط توریستی، تعداد گردشگر بیشتری از ایران و قزاقستان در این دو کشور حضور یابند.

نیسان گفت: کشورش جزو سه کشور بزرگ تولیدکننده گندم است و انتقال تجربه در این زمینه با ایران و کرمان می‌تواند صورت گیرد.

وی افزود: قزاقستان میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری خارجی دارد و امیدواریم که ایران هم در فهرست این سرمایه‌گذاری‌ها قرار گیرد و اتصال تجار دو کشور به هم را داشته باشیم که بدون واسطه و مستقل کار کنند.

سرکنسول کشور قزاقستان بیان کرد: اطلاعاتی که از ظرفیت‌های استان کرمان به دست آورده‌ایم را به کشورمان منتقل می‌کنیم تا زمینه همکاری فراهم شود و امید داریم تا سال آینده شاهد حضور هیات تجار کرمان و قزاقستان را در دو کشور باشیم.

وی گفت: ایران و قزاقستان به غیر از حوزه اقتصادی در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی هم می‌توانند همکاری کرده و از تجارب یکدیگر بهره ببرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز