وزیر صنعت، معدن و تجارت:

پروژه آهن اسفنجی بافت توانایی تولید ۲ و نیم میلیون تن گندله در سال را دارد

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۵:۰۳:۵۱
کد خبر: ۹۲۳۰۵۰
پروژه آهن اسفنجی بافت توانایی تولید ۲ و نیم میلیون تن گندله در سال را دارد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه آهن اسفنجی بافت توانایی تولید ۲ و نیم میلیون تن گندله در سال را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا رحمانی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پروژه فولاد بافت با حضور رییس جمهور اظهار کرد: زنجیره فولاد در کشور در سال های گذشته نامتقارن بود که در راستای متقارن کردن این زنجیره در کشور قدم هایی را آغاز کرده و در این موضوع در راستای اقتصاد مقاومتی کار می کنیم که خوشبختانه هم اکنون این زنجیره در حال متوازن شدن است.

وی افزود: زنجیره فولاد نامتقارن بود که در سال های اخیر در راستای متقارن کردن این زنجیره در کشور قدم هایی را آغاز کردیم و در این موضوع در راستای اقتصاد مقاومتی کار می کنیم که خوشبختانه هم اکنون این زنجیره در حال متوازن شدن است.

رحمانی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این پروژه بافت بومی سازی بودن این پروژه است تصریح کرد: ۷۰ درصد تجهیزات این پروژه داخلی است اما معتقدیم توان ساخت ۳۰ درصد دیگر را نیز در داخل کشور داریم و خوشبختانه توان ما در مهندسی و ساخت و نصب و بهره برداری بومی شده و توسط جوانان کشورمان کار هم اکنون انجام می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه حوزه فولاد در سال گذشته در دنیا ۳ و نیم درصد رشد داشته که در ایران این رشد ۶.۵ درصد بود و رتبه دهم دنیا را به خود اختصاص داده این در حالی است که در سال های گذشته در دنیا رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داده بودیم افزود: ۶۲ درصد فولاد خاورمیانه در جمهوری اسلامی تولید می شود و برنامه تفصیلی در این زمینه داریم.

وی ادامه داد: در حوزه اکتشاف در استان کرمان از ابتدای کار تا امروز ۲۶ هزار کیلومتر مربع اکتشاف شده و امسال ماموریت تعریف شده برای سازمان ایمیدرو که ۲۰ هزار کیلومتر مربع در برنامه خود گذاشته شود که آینده معادن استان را نوید می دهد و سرمایه گذاران می توانند کار خود را در این حوزه در استان کرمان آغاز کنند.

10863780_646

نظر شما