رییس مجمع نمایندگان استان کرمان:

مردم مشکلات دولت را در جنگ اقتصادی درک می کنند

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۱:۵۸:۴۱
کد خبر: ۹۲۳۴۵۷
مردم مشکلات دولت را در جنگ اقتصادی درک می کنند
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: مردم مشکلات دولت را در جنگ اقتصادی درک می کنند و مسوولان با همه سختی ها، جنگ اقتصادی را مدیریت کرده و نگذاشتند کشور خالی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین امیری خامکانی در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور رییس جمهور اظهار کرد: ابرپروژه فولاد ۲ و نیم میلیون تنی در مرکز استان، پروژه بابک مس شهربابک و ابرپروژه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تنی در زرند در حال اجراست که امیدواریم در سفر بعدی رییس جمهور به استان بهره برداری شوند.

وی افزود: مردم مشکلات دولت را در جنگ اقتصادی درک می کنند و مسوولان با همه سختی ها، جنگ اقتصادی را مدیریت کرده و نگذاشتند کشور خالی شود.

امیری تصریح کرد: در همه نهادها و در راس آنها دولت باید مراقب باشیم که چالش های جنگ اقتصادی و نبرد طولانی با دشمن ما را از برخی زیرساخت ها و نقاط آسیب پذیر غافل نکند که خبر خوب حمایت از ۱۸ میلیون خانوار و حل مشکل آب از این موارد است.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان کرمان چالش هایی داریم که فقط با ورود دولت حل می شود و مسئله آب بحثی نیست که در استان بتوان آن را حل کرد، افزود: امروز در برخی شهرستان ها آخرین قطرات منابع آبی بی کیفیت از اعماق بیش از ۳۰۰ متری زمین برای شرب مردم استفاده می شود.

وی بیان کرد: تابستان امسال در مرکز استان آب جیره بندی شد و در شهرستان های زرند، رفسنجان، بم و تقریبا همه شهرستان های استان مشکل اساسی در آب را داشتیم.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: باید ماموریت و کمک ویژه‌ای از سوی دولت به وزیر نیرو داده شود که برخی مشکلات در کوتاه مدت با بهره برداری برخی سدها رفع شود.

وی افزود: زغالسنگ استان کرمان کمک دولت را نیاز دارد زیرا این بخش می تواند بیکاری منطقه را حل کند اما زغالسنگ هر سال بی رمق تر شده و هیچ برنامه مدونی برای زغالسنگ کشور در زنجیره فولاد و ... وجود ندارد.

امیری با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی با توجه به بار زیادی که در استان وجود دارد، خط ریلی «بافت – سیرجان» و خط بم به جیرفت باید تسریع شود تصریح کرد: در بحث گازرسانی، استان کرمان پایین تر از میانگین کشوری است و در جنوب استان بخش زیادی باقی مانده و حتی برخی نقاط سردسیر استان نیز تحت پوشش گاز قرار نگرفته است.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: اجرای طرح جامع یکپارچه سازی باغات و مزارع برای اجرای آبیاری مکانیزه، تعیین تکلیف اسناد اراضی ملی که سال ها زیر کشت و حتی سکونت قرار دارد، ساماندهی صادرات و بازار محصولات گلخانه ای و جالیزی جنوب استان کرمان، تکمیل بیمارستان های بم و عنبرآباد، تامین اعتبار بیمارستان زرند، ریزگردها و نیاز به کمک دولت برای مالچ پاشی و ... از دیگر مواردی است که نیاز به کمک دولت دارد.

وی افزود: خطر بیکاری تعداد زیادی از نیروهای خودروسازی های استان کرمان جدی است و نیاز به مساعدت دولت در این زمینه وجود دارد.

امیری بیان کرد: بدهی بنیاد شهید به بیمه دی و مراکز دانشگاهی مشکل ساز شده به ویژه بیمه تکمیلی و درمان این افراد دچار مشکل است و مرکز توانبخشی ایثارگران استان با پیشرفت ۷۰ درصدی نیاز به اعتبار برای تکمیل دارد.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی اتباع بیگانه خواسته مردمی است که این افراد بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و در شهرهای شمالی استان هزینه زیادی را ناخواسته به استان تحمیل می کنند که بارها با وزیر کشور این موضوع را مطرح کرده ایم و باید برای این موضوع فکری بشود.

وی در پایان اظهار کرد: افزایش مالیات استان کرمان بیش از عدد مصوب بودجه چالش دیگر استان است که این پایه برای سال های بعد می شود و فشار زیادی را به اصناف و واحدهای تولیدی وارد می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز