ضرب‌الاجل ۲ هفته‌ای استاندار برای وصول ۱۱۲ میلیارد تومان

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۰۷:۵۳:۲۴
کد خبر: ۹۲۴۷۷۹
ضرب‌الاجل ۲ هفته‌ای استاندار برای وصول ۱۱۲ میلیارد تومان
استاندار کرمان با گلایه از عدم وصول میزان نیم‌درصد از محل فروش معادن استان، گفت: «به نظر می‌رسد اراده‌ای در دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از امکانی‌ که قانون مشخص کرده وجود ندارد».

به گزارش خبرگزاری‌برنا از کرمان؛ محمدجواد فدایی در هفتمین جلسه شورای معادن استان با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان کرمان، اظهار کرد: «بخش عمده‌ی این سفر به معادن و صنایع معدنی مربوط می‌شد که نشان‌دهنده‌ی فعالیت‌های گسترده‌ای بود که در این بخش انجام شده و مورد رضایت رئیس‌جمهور نیز بود».

فدایی افزود: «در استان ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانیم استفاده کنیم و پروژه‌های بسیار خوبی داریم که باید شروع شوند».

وی با اشاره به پروژه‌هایی که در سفر رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسیدند و یا اجرای آن‌ها آغاز شد، ادامه داد: «پروژه‌ی تولید فولاد سه میلیون تنی شرکت توسعه آهن و فولاد، پروژه‌ی بسیار مهمی است که بعد از مدت‌ها تعطیلی شروع شده و برنامه‌ی سه ساله‌ای برای تکمیل آن دارند که تاکید ما این است تا جایی که امکان دارد این پروژه زودتر به نتیجه برسد».

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: «عملیات اجرایی فاز دو فولاد بافت نیز در سفر هیات دولت شروع شد، کارهای زیاد دیگری نیز در دست اجرا است که امیدواریم به‌زودی به بهره‌برداری برسد».

وی ضمن قدردانی از تمامی دستگاه‌های استانی که در سفر رئیس‌جمهور به استان همکاری داشتند، بیان کرد: «امیدواریم در آینده‌ی نزدیک شاهد آثار تصمیماتی که در این سفر گرفته شده باشیم».

فدایی در ادامه با بیان این‌که ظرفیت‌های معدنی زیادی در استان وجود دارد، افزود: «لازم است شورای معادن فعال‌تر مسائل را دنبال کند و بیشتر به سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری برنامه‌ها بپردازد».

وی با اشاره به بحث اکتشاف در استان گفت: «کل اکتشافی که در استان کرمان انجام شده ۲۶ هزار کیلومترمربع است و فقط در سال‌جاری وزارت صمت ۲۰ هزار کیلومترمربع را در برنامه‌ی اکتشاف دارد، این موضوع خوب است زیرا تقریبا معادل تمام کارهایی است که تاکنون صورت گرفته اما با توجه به وسعت استان باید کار بیش‌تری صورت گیرد».

استاندار کرمان همچنین از رئیس سازمان صمت استان خواست تا در جلسات بعدی شورای معادن گزارشی از اکتشاف ۲۰ هزار کیلومترمربع که در برنامه‌ی سال‌جاری است را ارایه دهد تا مشخص شود روند کار چگونه است.

فدایی همچنین با بیان این‌که پیش از این در شورای معادن استان مصوب شد تا با تشخیص سازمان صمت از معادنی که فروش دارند سقف نیم درصد فروش دریافت و به خزانه‌ی معین استان واریز شود، گفت: «از ششم مهرماه که این موضوع تصویب شده تا امروز هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است».

وی با تاکید بر این‌که اداره مالیات استان باید از اهرم فشار برای وصول این مبلغ استفاده کند، ادامه داد: «به نظر می‌رسد اراده‌ای در دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از امکانی‌ که قانون مشخص کرده وجود ندارد».

استاندار کرمان گفت: «۱۱۲ و نیم میلیارد تومان باید ظرف دو هفته‌‌ی آینده توسط اداره مالیات استان وصول شود».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز