رئیس کل دادگستری استان کرمان:

ردیابی و شناسایی پول‌های کثیف و آلوده در انتخابات ضرورت دارد

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۲:۱۰:۱۴
کد خبر: ۹۲۵۹۴۷
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اداره کل اطلاعات استان کرمان بایستی در زمینه ورود پیدان نکردن پول‌های کثیف و آلوده به انتخابات اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در این خصوص اظهار داشت: در اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از وظایفی که بر عهده قوه قضائیه گذاشته اند، پیش بینی و انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از جرائم انتخاباتی است.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان گفت:در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وبر اساس اصول متعدد قانون اساسی، مهمترین حق شهروندان ایرانی همان حق مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی است و تمام مردم ایران به نحوه یکسان از آن برخوردار هستند و این حق از طریق شرکت در انتخابات و دادن رای و انتخابات اصلح اعمال می‌گردد.

موحد گفت: وظیفه ذاتی قوه قضائیه براساس ۱۵۶ قانون اساسی، پشتیبانی از تمامی حقوق مردم از جمله حق مشارکت در سرنوشت سیاسی خودشان است. تا بتوانند آزادانه و آگاهانه از این طریق در سرنوشت کشور مداخله نمایند وبه تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حفاظت از رای مردم حق الناس است و صیانت از حق الناس، وظیفه آحاد مسئولین است.

وی عنوان کرد:واریز هر برگه رای در صندوق اخذ آراء از سوی مردم منجر به تقویت، افزایش مقبولیت، مشروعیت و اقتدار داخلی و بین المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود لذا حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مسئله جدی وبسیار با اهمیتی است.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان کرد:همه مسئولان به ویژه دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات در رده‌های مختلف اجرائی، نظارتی، انتظامی وامنیتی بایستی نقش مهم و پررنگ خود را در استقرار امنیت و برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور ایفا کنند.

وی افزود: در شرایط کنونی کشور در مسیر تندباد‌های مختلفی از قبیل تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات مختلف قرار دارد و برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: دست اندرکاران و کارگزاران امر انتخابات بایستی با برگزاری نشست‌های هم اندیشی و با همفکری تدابیر لازم را در جهت جلوگیری از جرائم انتخاباتی به عمل آورند تا بتوانیم یک انتخابات پر شور و با نشاط در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این استان برگزار کنیم

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان کرد:این ستاد در انتخابات‌های گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای پیشگیری از جرائم انتخاباتی انجام داده است و باید از موفقیت‌ها و تجربیات ارزشمند گذشته برای هرچه باشکوه برگزار شدن انتخابات پیش رو بهره برد.

موحد گفت:طی بخش نامه‌ای از سوی ریاست قوه قضائیه، جلسات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در سطح ملی به ریاست دادستان کل کشور ودر سطح استان‌ها به ریاست رئیس کل دادگستری استان وبا حضور مسئولان مرتبط با امر انتخابات تشکیل می‌شوند.

وی گفت:این ستاد در سه مقطع پیش، حین و پس از برگزاری انتخابات جرائم انتخاباتی را مورد رصد قرار می‌دهد و تدابیر لازم پیشگیرانه را اتخاذ خواهد نمود و در صورت وقوع جرم با متخلفان برخورد قضائی صورت خواهد پذیرفت.

موحد نقش اصحاب رسانه را در برگزاری با شکوه انتخابات در ادوار کذشته را برجسته و مفید دانست و گفت:یکی از وظایف این ستاد اطلاع رسانی، تشریح و توضیح مفاد قانون و جرائم و مجازات‌های قانونی از طریق رسانه‌های جمعی با هدف ارتقاء آگاهی‌های عمومی و کاهش و پیشگیری از بروز جرائم انتخاباتی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد:روساء ودادستان‌های تمامی حوزه‌های قضائی استان کرمان موظف هستند شعبی از دادگاه‌ها و دادسرا‌های شهر خودرا جهت رسیدگی خارج از نوبت به جرائم انتخاباتی اختصاص دهند.

وی هشدار داد:اداره کل اطلاعات استان کرمان بایستی در زمینه عدم ورود پول‌های کثیف و آلوده به انتخابات اقدام کند وبا رصد مستمر و هوشمندانه، ضمن ردیابی و شناسایی این گونه پول‌ها مراتب را به دستگاه قضائی و ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی اعلام نماید.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان کرمان هشدار داد:استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نازمد‌های انتخاباتی جرم محسوب می‌شود و ضرورت دارد اداره کل بازرسی، اداره کل اطلاعات و دیوان محاسبات به صورت مستمر تخلفات احتمالی در این حوزه را رصد و با این ستاد گزارش نمایند.

موحد تبلیغات زودهنگام را خلاف قانون دانست و گفت:متاسفانه تبلیغات برخی داوطلبین احتمالی در بستر فضای مجازی و حقیقی آغاز شده است و ضرورت دارد کارگروه رصد فضای مجازی ویژه انتخابات با محوریت دادستان مرکز استان کرمان هرچه سریعتر اقدامات خود را در این زمینه آغاز نماید

وی پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرائم انتخاباتی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو ستاد در جهت پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی و هماهنگی و تعامل مداوم با هیات‌های اجرایی ونظارت بر انتخابات و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول در زمینه برگزاری هرچه بهتر انتخابات و پیشگیری از وقوع جرائم مصرح در قانون را از دیگر وظایف این ستاد دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز