رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان:

فرایند واگذاری پروژه‌های دولتی مشکل دارد

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۵:۴۰:۲۴
کد خبر: ۹۲۷۲۲۳
فرایند واگذاری پروژه‌های دولتی مشکل دارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: «۱۰۷ پروژه‌ی دولتی قابل واگذاری در استان به بخش خصوصی واگذار می‌شود که از این میزان ۹۷ مورد فراخوان داده شده و تنها دو طرح ورزش و جوانان واگذار شده است».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ جعفر رودری، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان افزود: «فرآیند واگذاری در حوزه‌های مشوق، اطلاع‌رسانی و پیگیری فرمانداران مشکل دارد و همچنین فراخوان‌ها باید تجدید شود».

وی اظهار کرد: «اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در خصوص «فراخوان واگذاری» طرح‌های دولتی عقب و مابقی دستگاه‌ها در «واگذاری» از برنامه زمان‌بندی عقب هستند».

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان همچنین با بیان این‌که کسری بودجه دستگاه‌ها دنبال می‌شود، افزود: «بر اساس آخرین اخبار حقوق دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت شده و سایر دستگاه ها هم از امروز و فردا پرداخت می‌شود و مشکلی در این حوزه وجود ندارد».

وی با بیان این‌که یک‌هزار و ۷۳ میلیارد تومان ابلاغی در حوزه تملک داشتیم که ۶۳۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است، اظهار کرد: «اسناد خزانه به صورت عمده یک تا سه ساله هستند که در مجموع ۳۴ درصد تخصیص تملک دارایی سرمایه‌ای استان داشتیم».

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: «تمامی موافقت‌نامه‌ها مبادله شده و استان کرمان دومین استان کشور در این زمینه بوده است و در تخصیص و مبادله موافقت نامه‌ها مشکل وجود ندارد».

وی بیان کرد: «۱۳ درصد از ۵۲۵ میلیارد تومان اسناد استان کرمان جذب شده است و در جذب نسبت به برنامه‌ی زمانبندی که ۵۰ درصد بوده، عقب هستیم و فرصت زمانی برای جذب اعتبارات تا پایان سال مالی ۳۱ تیرماه است و زمان کافی وجود دارد».

رودری تاکید کرد: «اعتباراتی که به استان ابلاغ شده را سریعتر جذب کنیم که تعهدات عمرانی زودتر عملیاتی شود».

وی افزود: «در مورد بودجه سال ۹۹ و ابلاغیه بودجه در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان تصمیم‌گیری می‌شود و ظرف ۱۰ روز بدهی دستگاه‌های اجرایی به پیمانکاران باید به صورت سرجمع تفکیک و اعلام شود».

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ادامه داد: «۴۷۷ میلیارد تومان از بدهی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند مشمول تهاتر باشد».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز