مانور ، مدرسه ایمن - جامعه تاب آور ، ۶ آذر ماه در مدارس سراسر استان برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۱۱:۱۵:۳۱
کد خبر: ۹۲۸۴۲۷
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان از برگزاری مانور ، مدرسه ایمن - جامعه تاب آور ، روز چهارشنبه ۶ آذر ماه در مدارس سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مجید سعیدی با بیان اینکه ایران در منطقه زلزله‌خیز واقع شده و هر سال رویدادهای لرزه‌ای کوچک و بزرگی متعددی را شاهد است، تبعات اجتماعی و اقتصادی ناشی از زلزله را یادآور شد و گفت: بر همین اساس ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با خسارت‌های ناشی از زلزله اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: از سال ۸۳ تاکنون مانورهای سراسری زلزله و ایمنی براساس تفاهمنامه‌های میان چند وزارتخانه و صدا و سیما و هلال‌احمر برگزار میشود. سعیدی ادامه داد: با توجه به اثربخشی اقدامات انجام شده در این مانورها و ضرورت ارتقای آمادگی جامعه برای کاهش خطرپذیری و ارتقای ظرفیت مواجهه با اثرات سوانح طبیعی از سال ۹۴ علاوه بر دانش‌آموزان، ساکنان محلات مجاور مدارس نیز در این مانور مشارکت داده میشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان اضافه کرد: مانور ' مدرسه ایمن - جامعه تاب آور' امسال در استان کرمان براساس دستورالعمل و سناریو تدوین شده در ۱۰ مدرسه هر شهرستان و ۲۰ مدرسه مرکز استان همراه با محدوده مجاور آنها برگزار میشود. سعیدی به مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این مانور سراسری اشاره داشت و عنوان کرد: هلال‌احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی، آتش‌نشانی‌ و سازمان دانش‌آموزی، آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان مدارس، مربیان مدارس، اولیای دانش‌آموزان و مردم محلات مجاور داده‌اند. وی افزود: هدف از مشارکت محلات مجاور این است که از مدرسه به عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران در واحدهای همسایگی در سطح هر محله استفاده شود. سعیدی بیان داشت: این مانور همزمان با سراسر کشور و پخش آژیر از صدا و سیما و نواختن زنگ زلزله در مدارس آغاز میشود و مدارس مشخص شده با تشکیل شورای ایمنی و دسته‌بندی افراد به سه گروه سبز، سفید و قرمز، براساس سناریو برنامه‌های خود را پیش می‌برند. مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: مانور ' مدرسه ایمن - جامعه تاب آور' در سایر مدارس استان نیز در سطح پناه‌گیری و خروج از موقعیت خطرپذیر اجرا می‌شود‌.

 

نظر شما