نهمین سیل‌بند شرقی شهر کرمان افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۱:۴۰:۲۱
کد خبر: ۹۳۰۴۰۲
نهمین سیل‌بند شرقی شهر کرمان افتتاح شد
نهمین سیل‌بند شرقی شهر کرمان ( بند مملکت) افتتاح و عملیات اجرایی دومین سیل‌بند سنگی سیمانی در منطقه ده بالا آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ صبح امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، نهمین سیل‌بند شرقی شهر کرمان ( بند مملکت) افتتاح و عملیات اجرایی دومین سیل‌بند سنگی سیمانی در منطقه ده بالا آغاز شد.

دکتر سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی با بیان اینکه در مجموع حوزه آبخیز بند مملکت، ۴۵ بند سنگی سیمانی و خاکی دیده شده است، عنوان کرد: طبق آخرین برآورد، احداث این بندها۷۰ میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بیان داشت: تاکنون ۹ بند شامل سه بند خاکی و 6 بند سنگی سیمانی با اعتبار 10 میلیارد تومان از محل منابع ملی به اجرا رسیده است.

آیت‌اللهی موسوی افزود: امسال بخش عمده‌ای از طرح بهره‌برداری خواهد شد که تا حدودی شهر کرمان را از سمت شرق در برابر هجوم سیلاب‌ها مدیریت می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر کرمان از سمت غرب و جنوب غرب نیز نیازمند ایمن‌سازی در برابر سیلاب است، طرح مطالعاتی از سوی مشاور در دستور کار قرار دارد و با اجرای آن به کمک بخش خصوصی، نگرانی‌ها از آن جهت هم برطرف می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، گفت: موارد مربوط به داخل شهر هم از سوی شهرداری باید پیگیری شود.

آیت‌اللهی موسوی ادامه داد: امیدواریم با این اقدامات و مطالعاتی که مشاور متخصص انجام داده بتوانیم نگرانی از بابت سیلاب را برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: در خصوص تامین اعتبار نیز هزینه‌هایی برای طرح‌های آبخیزداری، سیل‌بندها و مطالعات این حوزه در استان در نظر گرفته شده که بالای ۲۵ میلیارد تومان خواهد بود.  

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، سیل‌بند سنگی سیمانی M4 در منطقه "ده‌بالا" حوضه آبخیز بند مملکت شهرستان کرمان به ارتفاع 8.5 متر و با حجم عملیات ۳۲۵۰ مترمکعب جهت کنترل رسوب و تاخیر در سیلاب امروز افتتاح شد.

این سیل‌بند ۲۹ هزار و ۸۰۰ مترمکعب حجم مخزن دارد و با اعتبار ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در مدت دو ماه و نیم احداث شده است.  

عملیات احداث سیل‌بند سنگی سیمانی M5 منطقه "ده بالا" نیز به جهت کنترل ۴۲ هزار مترمکعب روان‌آب و ۴۳۸۰ حجم عملیات و ۲۶۷۷۰ مترمکعب حجم مخزن امروز آغاز گردید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز