معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان خبر داد:

افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا در دهه فجر امسال

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۸:۱۰:۳۱
کد خبر: ۹۳۱۳۱۲
افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا در دهه فجر امسال
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از پیشرفت ۸۱ درصدی تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا خبر داد و گفت: این پروژه حداکثر ۱۲ بهمن امسال بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی در نشست بررسی پروژه‌های عمران شهری، با حضور مدیران اجرایی و نهادهای مربوطه از تصویب طرح ساماندهی عبور و مرور میدان بیرم‌آباد در شورای ترافیک استان خبر داد و گفت: این طرح به زودی در کمیسیون ماده 5 مطرح و بعد از تصویب به موسسه ملل اعلام خواهد شد.

وی در خصوص تله‌کابین شهر کرمان بیان داشت: با توجه به اعلام سرمایه‌گذار طرح مبنی بر اینکه تجهیزات کامل خریداری شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد، لذا تا پایان سال جاری ایستگاه‌های تله‌کابین پایین و بالای کوه به بهره‌برداری خواهد رسید. آیت‌اللهی موسوی افزود: همچنین فضای سبز دامنه و بالای کوه نیز با توافق سازمان پارک‌های شهرداری تا فروردین ماه اجرایی می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان عنوان کرد: با توجه به طرح سرمایه‌گذار مبنی بر احداث پارکینک در پایین کوه و جلوگیری از ورود همه خودروها به بالا، شهرداری نیز مسیر اختصاصی بام شهر کرمان را از طریق شورای شهر پیگیری می‌کند. وی خاطرنشان کرد: طی بازدیدهایی که از پروژه تله‌کابین و بام کرمان داشتیم، طرح مکملی برای پروژه پیشنهاد دادیم که با احداث یک پل معلق، ارتباط بین تله‌کابین و قلعه 'شیوشگان' را که در حال حاضر راه دسترسی به غیر از کوهنوردی برای آن فراهم نیست را ایجاد کنیم.

آیت‌اللهی موسوی افزود: با این طرح که موسسه ملل اجرای آن را متقبل شده است، ضمن اینکه جاذبه دیگری به مجموعه اضافه و دسترسی بین دو کوه فراهم می‌شود، قلعه ' شیوشگان' نیز که البته ثبت تاریخی نیست، مرمت می‌گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در ادامه این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا و پیشرفت 81 درصدی این پروژه گفت: با تلاش قرارگاه خاتم‌الانبیاء و همراهی دستگاه‌ها، این پروژه با سرعت بالایی اجرایی شد و با نصب 6 سگمنت در روز، رکوردی در این زمینه ثبت کرد. آیت‌اللهی موسوی اضافه کرد: در حال حاضر 30 درصد از قرنیزهای این پل نیز نصب شده و با همکاری شرکت توزیع برق در اجرای روشنایی‌ها، این پروژه حداکثر 12 بهمن امسال بهره‌برداری خواهد شد.

وی همچنین از رفع معارض‌ها و اجرای بخشی از طرح ترافیکی تقاطع امیرکبیر خبر داد و گفت: از سرمایه‌گذار درخواست داریم که نهایت تلاش خود را برای به‌ بهره‌برداری رسیدن آن در کوتاه‌ترین زمان به‌ کار گیرند.

 

نظر شما