رییس کل دادگستری استان کرمان:

فضای انتخاباتی استان را به صورت کامل رصد می‌کنیم

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۲:۴۳:۰۶
کد خبر: ۹۳۱۵۱۱
فضای انتخاباتی استان را به صورت کامل رصد می‌کنیم
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی هر ۱۵ روز یک بار و در صورت لزوم جلسات فوق العاده ای برگزار می کند، فضای انتخاباتی استان رصد و تدابیر لازم برای پیشگری از جرئم انتخاباتی صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد  در جلسه پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان کرمان اظهار کرد: از ۱۰ آذرماه جاری عملا روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده و داوطلبان در حال نام نویسی هستند.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم وتخلفات انتخاباتی در استان کرمان  با اشاره به اینکه رویکردهای اساسی برگزاری انتخابات حول چهار محور است، افزود: برگزاری انتخابات پرشور و با نشاط که زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کند یکی از محورهاست.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان= با بیان اینکه سلامت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، تصریح کرد: شکل گیری رقابت عادلانه در بین داوطلبان نمایندگی مجلس و امنیت انتخابات از محورهای دیگر است که امنیت اهمیت زیادی دارد و باید تمهیدات لازم برای سلامت و انتخابات امن اندیشیده شود.

وی  بیان کرد: پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی به عهده قوه قضائیه گذاشته شده و در هر انتخابات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی تشکیل می شود که نهادها و سازمان های متولی اجرا، نظارت و امنیت انتخابات جزو اعضای این ستاد هستند.

موحد خاطرنشان ساخت:ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی هر ۱۵ روز یک بار و در صورت لزوم جلسات فوق العاده ای برگزار می کند، فضای انتخاباتی استان رصد و تدابیر لازم برای پیشگری از جرئم انتخاباتی صورت می گیرد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان  به مردم، نامزدها، مجریان و دست اندرکاران انتخابات توصیه کرد: حول محور قانون حرکت کنند که محور اصلی است و اگر می خواهیم انتخاباتی پرشور، امن و سالم داشته باشیم باید همه ملتزم به اجرای قوانین مرتبط با انتخابات باشیم.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان  در پایان افزود: امیدواریم در استان کرمان مانند دوره های قبل اتفاق مبارکی رخ بدهد و مصالح عمومی در برگزاری انتخابات امن، سالم و باشکوه رقم بخورد.

گفتنی است در این جلسه برخی از جرائم انتخاباتی تشریح شد.

 

 

نظر شما