معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

استفاده از امکانات دولتی له یا علیه داوطلبین انتخاباتی جرم است

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۲:۴۹:۳۵
کد خبر: ۹۳۱۵۱۸
استفاده از امکانات دولتی له یا علیه داوطلبین انتخاباتی جرم است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در اجرای ماده 67قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از وظایفی که بر عهده قوه قضائیه گذاشته اند ،پیش بینی و انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری ازتخلفات و جرائم انتخاباتی است

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد باقر اسلامی در جلسه ستاد استانی پیشگیری از جرائم انتخاباتی اظهار داشت: طبق  بخش نامه ریاست قوه قضائیه، جلسات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در مرکز استان به ریاست ،ریئس کل دادگستری و در شهرستان ها به ریاست روسای حوزه های قضائی  وبا حضور مسئولان مرتبط با امر انتخابات در حال برگزاری هستند .

وی با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی قوه قضائیه براساس 156قانون اساسی ،پشتیبانی از تمامی حقوق مردم از جمله حق مشارکت در سرنوشت سیاسی خودشان است،افزود:مردم با حضور در انتخابات می توانند آزادانه و آگاهانه  در سرنوشت کشور مداخله داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مسئله جدی وبسیار با اهمیتی است عنوان کرد:این حضور پرشور منجر به تقویت،افزایش مقبولیت ، مشروعیت و اقتدار داخلی و بین المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می شود.

این مقام قضائی بیان کرد: ستاد در انتخابات های گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای پیشگیری از جرائم انتخاباتی انجام داده است و از این تجارب برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن انتخابات پیش رو  استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان ساخت:این ستاد در سه مقطع پیش، حین و پس از برگزاری انتخابات تخلفات و جرائم انتخاباتی را مورد رصد قرار می‌دهد و تدابیر لازم پیشگیرانه را اتخاذ خواهد نمود و در صورت وقوع جرم با متخلفان برخورد قضائی صورت خواهد پذیرفت.

اسلامی عنوان کرد:طبق ماده 59قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزدهای  انتخاباتی جرم محسوب می شود و مقرر گردید باتشکیل کمیته ای در این رابطه  محوریت اداره کل بازرسی و با همکاری اداره کل اطلاعات، دیوان محاسبات و ناجا  به صورت مستمر تخلفات احتمالی در این حوزه رصد و به این ستاد گزارش شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز