سیستم بانکی از خودروسازان استان حمایت کند

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۳:۱۷:۲۳
کد خبر: ۹۳۲۰۵۳
سیستم بانکی از خودروسازان استان حمایت کند
معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: «سود حاصل از تولید فروش خودرو مستقیم به استان برمی‌گردد و این امر با وجود پرداخت عوارض گمرکی و پرداخت حقوق به نیروها برای استان فوایدی دارد و یک تولید مقرون به‌صرفه محسوب می‌شود که امیدواریم رونق یابد و به تولید هدف‌گذاری‌شده‌ی یک‌صد هزار خودرو در سال دست یابیم».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ امین غفاری‌نژاد بیان کرد: «طی نشستی که روزهای گذشته در وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم مقرر شد که بحث مالی مجموعه‌ی خودروسازی کرمان از طریق صندوق‌های تامین مالی، بانک‌ها و به نوعی واحدهای تولیدی بزرگ با فروش اوراق سهام تامین شود».

وی افزود: «طی این نشست بنا شد که شرکت‌های خودروساز و قطعه‌سازان کرمان با شرکت‌های مالی و اعتباری وارد مذاکره شوند و صورت‌های مالی خود را ارائه کنند و در صورتی که تمامی شرایط را داشتند، بر این اساس بخشی از نقدینگی این شرکت‌ها تامین شود».

معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اضافه کرد: «نقدینگی سه کارخانه در مجموعه‌ی خودروسازی بم به واسطه‌ی بالا رفتن نرخ ارز و خرید قطعات خارجی کاهش یافته و یک رویکرد برای تامین نقدینگی، پیش‌فروش محصولات و واردات قطعات است که کرمان‌موتور مجوز پیش‌فروش یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو را از وزارت صمت دریافت کرده است».

وی گفت: «شرکت کارمانیا افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان طی مصوبه‌ی کلی دریافت می‌کند که با ارسال این مصوبه به پایتخت، سیستم بانکی می‌تواند از محل تسهیلات رونق تولید این واحد تولیدی را تامین نقدینگی کند».

غفاری‌نژاد افزود: «تامین نقدینگی اصلی‌ترین چالش واحدهای تولیدی در فضای کنونی کشور است که این مشکل امیدواریم از طریق سیستم بانکی کشور رفع شود و انتظار داریم بانک‌ها تعهداتی که به‌خصوص در تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان دارند را افزایش دهند».

وی با اشاره به واحدهای معرفی شده به بانک‌های استان توضیح داد: «سیستم بانکی امسال کمتر از ۱۵ درصد این تسهیلات را پرداخت کرده و نقدینگی تولید داخلی به‌خصوص خودروسازان تامین نشده است».

معاون امور صنایع و تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با تاکید بر این‌که سیستم بانکی به سرعت تدبیری بیندیشند و از خودروسازان این استان حمایت کند ادامه داد: «سود حاصل از تولید فروش خودرو مستقیم به استان برمی‌گردد و این امر با وجود پرداخت عوارض گمرکی و پرداخت حقوق به نیروها برای استان فوایدی دارد و یک تولید مقرون به‌صرفه محسوب می‌شود که امیدواریم رونق یابد و به تولید هدف‌گذاری‌شده‌ی یک‌صد هزار خودرو در سال دست یابیم».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز