تراز تجاری منفی ایران در تجارت با اوراسیا

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۴:۴۰:۳۷
کد خبر: ۹۳۳۲۶۴
تراز تجاری منفی ایران در تجارت با اوراسیا
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاعات موجود از تجارت با پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا نشان می‌دهد که تراز تجاری ما معادل یک سوم منفی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی در همایش بررسی فرصت های تجاری کرمان و اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار داشت: در شرایطی که آمریکا اقتصاد ما را تحریم کرده، امضای این توافقنامه ها به افزایش همکاری ایران و سایر کشورها کمک می کند و امضای توافق نامه تجاری اوراسیا یکی از محورهای مهم و اساسی در حوزه اوراسیاست. محمدرضا پورابراهیمی، تصریح کرد: اطلاعات موجود از تجارت با پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا نشان می‌دهد که تراز تجاری ما معادل یک سوم منفی است. وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت بخش کشاورزی استان کرمان برای صادرات به اتحادیه اوراسیا تصریح کرد: زیرساختی که در تجارت خارجی مدنظر است، باید حتما اصلاح شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید اتحادیه تجاری مشترک تشکیل تا همه تولیدکنندگان در قالب این اتحادیه فعالیت کنند که متاسفانه به این موضوع توجه نشده و باید در بستر فعالیت مشترک، امور صادرات کشور را پیگیری کنیم.

در پایان این همایش پنل تخصصی پرسش و پاسخ با حضور میهمانان مربوط به هر یک از کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جمعی از فعالان اقتصادی استان کرمان برگزار شد.

 

نظر شما