دادگستری کرمان به بیش از ۹هزار استعلام داوطلبین انتخاباتی پاسخ داده است/تبلیغات زودهنگام در تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از سوی شورای نگهبان اثر گذاراست

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۵:۲۵:۲۴
کد خبر: ۹۳۳۲۹۹
دادگستری کرمان به بیش از ۹هزار استعلام داوطلبین  انتخاباتی پاسخ داده است/تبلیغات زودهنگام در تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از سوی شورای نگهبان اثر گذاراست
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:تا صبح امروز ستاد پاسخگویی به استعلامات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دادگستری استان کرمان بادقت لازم بیش از 9هزار استعلام سوابق داوطلبین سراسر کشور را به دادستانی کل پاسخ داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد ظهر امروز از روند ثبت نام داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان کرمان بازدید و در جریان این بازدید اظهار داشت: دادگستری استان کرمان چهار راهبرد اساسی مشارکت حداکثری در انتخابات،سلامت ،امنیت و شکل گیری یک رقابت اخلاق محور از سوی داوطلبین محترم را در دستور کار خود قرار داده است.

موحد با بیان اینکه تخلف انتخاباتی شکل های مختلفی دارد،گفت:از امروز که داوطلبین رسما ثبت نام کرده اند حق هیچگونه تبلیغی را تا 8روز قبل از شروع انتخابات ندارند

رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد:تبلیغات زودهنگام داوطلبین می تواند در تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از طرف شورای نگهبان اثر گذار باشد .

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان داشت:اعضای ستاد پاسخگویی به استعلامات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دادگستری استان کرمان به صورت شبانه روزی با بررسی سوابق داوطلبین  تلاش  و سعی می کنند که در کوتاه ترین زمان ممکن ، پاسخ استعلام ها را به دادستانی کل کشور ارسال نمایند .

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان تاکید کرد:ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کرمان با همکاری  و مشارکت با هیات های نظارتی ،اجرایی و مسئولان امنیتی،اطلاعاتی  و انتظامی تلاش می نماید حتی المقدور از بروز جرائم وتخلفات انتخاباتی در استان کرمان جلوگیری نمایید.

وی بیان داشت:دستگاه قضائی استان بدون دخالت در امر نظارت سعی می کند  انتخاباتی با نشاط و پرشور در فضایی امن وسالم و در عین حال رقابتی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان کرمان برگزار گردد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان خاطرنشان ساخت:فعالیت ستادهای پیشگیری از وقوع جرائم وتخلفات انتخاباتی در سراسر استان کرمان آغاز شده است و در این رابطه فردا نشست مشترکی با روساء ودادستان های سراسر استان کرمان برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما