امسال تقریبا سه برابر نسبت به سال گذشته احتمال هجوم ملخ داریم

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۸:۰۶:۰۲
کد خبر: ۹۳۳۹۳۹
امسال تقریبا سه برابر نسبت به سال گذشته احتمال هجوم ملخ داریم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در ارتباط با هجوم آفت ملخ صحرایی گفت: امسال تقریبا سه برابر نسبت به سال گذشته احتمال هجوم ملخ داریم، چون تخم‌های سال قبل نیز در خاک بوده‌اند و هم اینکه ملخ ها از بهمن ماه به بعد به سمت مناطق جنوبی استان هجوم می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سعید برخوری در این خصوص بیان داشت: سال گذشته با کمک سازمان حفظ نباتات و دستگاه‌های دیگر به شکل خوبی مبارزه با آفت ملخ صحرایی صورت گرفت و خسارتی به محصولات کشاورزی وارد نشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان به کمبود اعتبارات اشاره داشت و عنوان کرد: بحث اعتبارات هزینه‌ای تخصیص یافته به سازمان جهاد کشاورزی 20 درصد است و زمین‌گیر شدن ناوگان حمل و نقل را هم داریم.

برخوری گفت: با این شرایط که هنوز درگیری استهلاک مبارزه سال قبل هستیم، امسال هم شیوع ملخ را به میزان سه برابر قبل پیش‌بینی‌‌ کرده‌اند که بحرانی را برای ما به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 4 تا 5 هزار لیتر سم داریم، ملخ به دلیل شرایط دمایی فعلا نمی‌تواند تخم‌ریزی کند و دو ماه فرصت داریم که اقدامات لازم انجام گیرد.

عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: در شمال استان هم درگیر ملخ هستیم، شهرستان‌های شرقی احتمال ورود ملخ زیاد است و بسته به شرایط دما در ماه‌های آینده شهرهای شمالی هم امکان هجوم ملخ وجود دارد. وی به مشکل کمبود خودرو برای سمپاشی اشاره داشت و گفت: هر زمان احتمال ریزش ملخ و نیاز سمپاشی بود، بتوانیم وارد شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز