مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

ارزش بازار مس در بورس به ۴۷ هزار میلیارد تومان رسید

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۸:۱۴:۰۷
کد خبر: ۹۳۳۹۴۴
ارزش بازار مس در بورس به ۴۷ هزار میلیارد تومان رسید
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ارزش بازار مس در ایام نوروز سال جاری در بورس ۳۰ هزار میلیارد تومان بود و روز گذشته این عدد به ۴۷ هزار میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ اردشیر سعدمحمدی در گردهمایی پرسنل امور حراست و حفاظت فیزیکی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در سالن آزادی شهر سرچشمه افزود: تا پایان امسال ظرفیت تولید مس به ۴۰۰ هزار تن در قالب ۲۸۰ هزار تن در مجتمع مس سرچشمه و ۱۲۰ هزار تن در خاتون آباد ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در دهه مبارک فجر نیز به میزان چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و پروژه شامل ۱۵۰ میلیون یورو برای افزایش ظرفیت ذوب مس به ۱۲۰ هزار تن، ۱۱۰  میلیون یورو سرمایه گذاری در بخش اسید، ۴۰ میلیون یورو در بخش اکسیژن و ۱۰ میلیون یورو نیز در بخش انبار ذخیره کنسانتره در منطقه خاتون آباد افتتاح خواهد شد.

سعدمحمدی تصریح کرد: علیرغم اِعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران، از سال گذشته تاکنون صادرات ۲ برابری مس انجام شده و امید می رود این صادرات تا پایان سال جاری به سه برابر افزایش یابد.

وی در مورد ارزش سهام مس در بورس نیز گفت: میزان ارزش سهام مس در بورس در شب عید امسال ۳۸۰ تومان بود و روز گذشته این ارزش به ۶۰۷ تومان افزایش یافت که نشان دهنده نگاه بازار بورس به مس است.

وی بیان کرد: امیدواریم با برنامه های توسعه ای، گردش مالی مس را ارتقا ببخشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: کارخانه کنستانتره دره آلو در  سال ۱۳۹۹ به بهره برداری خواهد رسید و نیمه اول  سال هزار و ۴۰۰ نیز کارخانه کنستانتره دره زار افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ماه جاری میزان فروش مس از تولید این کالا بیشتر بوده است بیان کرد: به عبارتی فروش مس هفت هزار تن بیشتر از تولید آن داشتیم و امیدواریم در سال آینده تولید مس را به جایی برسانیم که برای اولین بار در تاریخ تولید مس، از ۳۰۰ هزار تن عبور کند و سرفصل جدیدی برای شرکت  مس باز کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: روزگاری در جبهه جنگ از ناموس و  خاک میهن دفاع کردیم امروز هم بحث جنگ اقتصادی را داریم و در جبهه اقتصاد مقاومتی هستیم، همه موظفیم فضای مناسب تولید را ایجاد کنیم و در این راستا قدم های موثری برداریم.

سعدمحمدی به بحث انتخابات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مجتمع سرچشمه، تولید مس را بر عهده دارد و هر کس برای کار انتخابات و ایجاد فضای دلگرم می تواند فعالیت کند اما در محیط تولید به بحث تولید بپردازید.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم شرایط بیشتری با سرمایه گذاری و توسعه های جدید برای ایجاد اشتغال فراهم سازیم.

وی خاطرنشان کرد: حراست مأمن امن همه زیرمجموعه های سیستم است، پرسنل و نیروی کار باید آنقدر آرامش داشته باشند که بتوانند صحبت و دغدغه خود را به مدیر ارائه دهند؛ حراست بازوی توانمند مدیران است.

سعدمحمدی گفت: حراست باید خودش را به گونه ای جهت دهی کند که بتوانیم تحلیل های فنی درست را برای شایسته سازی و انتخاب افراد درست و به نحو احسنت انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سیستم مالی سیستم های سنتی مفهومی ندارد تأکید کرد: برای شفاف سازی، سیستم مالی نرم افزاری دو هفته پیش راه اندازی کردیم و پرسنل متخصص سرچشمه ، سونگون و غیره برنامه داخلی را در این رابطه نوشته اند و امیدواریم در همه زمینه ها سیستم مالی به روز و اتوماتیک  و یکپارچه شود.

سعد محمدی اظهار کرد: این کار می تواند برای میزان فروش، قیمت تمام شده کنستانتره، صادرات، قیمت جهانی و غیره اسناد مالی را به صورت آنلاین ثبت و ضبط کند.

سعدمحمدی ادامه داد: هفته  گذشته با آوردن ۲۵ پزشک متخصص در بخش های مختلف دندانپزشک، متخصص قلب، چشم و ریه پنج روز اهالی منطقه شهربابک را به صورت کاملا رایگان درمان کردند.

وی افزود: در رفسنجان و منطقه جنوب  استان هم به زودی این طرح اجرایی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز