۱۷ درصد کاندیداها سابقۀ داوطلبی در ادوار گذشتۀ مجلس را دارند

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۲:۲۴:۴۸
کد خبر: ۹۳۴۱۳۷
۱۷ درصد کاندیداها سابقۀ داوطلبی در ادوار گذشتۀ مجلس را دارند
فرماندار کرمان گفت: «با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تعداد ۱۰۸ داوطلب، آمادگی خود را برای حضور در رقابت انتخاباتی برای حوزه‌ی انتخابیه‌ی کرمان و راور اعلام کردند ».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی بابایی بیان کرد: «حوزه انتخابیه کرمان و راور دو نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که ۸۸ مرد و ۲۰ زن با حضور در فرمانداری کرمان و وزارت کشور در سامانه‌ی جامع انتخابات ثبت‌نام کردند».

وی افزود: «تعداد داوطلبین حوزه‌ انتخابیه‌ی کرمان و راور در انتخابات مجلس دهم ۹۰ نفر بود که ۲۱ درصد آن‌ها را بانوان تشکیل می‌داد و امسال ۱۹ درصد از تعداد ۱۰۸ نفر ثبت‌نام شده از بانوان بودند».

بابایی با اشاره به مقطع تحصیلی داوطلبان خاطرنشان کرد: «۲۲ دکتری، ۷۹ فوق‌لیسانس، دو حوزوی و پنج لیسانس برای نمایندگی مردم کرمان و راور نام‌نویسی کردند که ۴۴ نفرشان بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۸ نفر بین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۱۹ نفر بین ۵۰ تا ۶۰ سال و هفت نفر بین ۶۰ تا ۷۰ سال سن دارند».

وی درخصوص گروه شغلی داوطلبین گفت: «از بسیاری از گروه‌های شغلی افرادی برای ثبت‌نام حضور داشتند از مشاغل آزاد، کارمندان دولت، بازنشستگان و فرهنگیان تا اساتید دانشگاه، قضات، روحانیون و پزشکان ».

وی ادامه داد: «در انتخابات مجلسِ قبل دو درصد از کاندیداها سابقه‌ی داوطلبی در ادوار گذشته‌ی مجلس را داشتند که این میزان در این دوره به ۱۷ درصد رسیده است».

فرماندار کرمان بیان کرد: «تاکنون دو نفر از این ۱۰۸ نفر با حضور در ستاد انتخابات شهرستان کرمان انصراف خود را از ادامه حضور در جمع داوطلبین نمایندگی مجلس تحویل فرمانداری کرمان داده‌اند ».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز