کلاهبرداری سایبری با شگرد فروش فیلم و سریال

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۲:۱۶:۰۴
کد خبر: ۹۳۵۱۴۶
کلاهبرداری سایبری با شگرد فروش فیلم و سریال
رئیس‌پلیس فتا استان کرمان گفت: «فردی که با شگرد فروش و دانلود فیلم در شبکه‌های اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان و برداشت از حساب آن‌ها می‌کرد، به دست قانون سپرده شد».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ امین یادگارنژاد در تشریح این خبر بیان کرد: «با ارائه‌ی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی توسط شخصی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت».

وی افزود: «شاکی اظهار کرد پس از مشاهده‌ی تبلیغات مربوط به فیلم و سریال با عضویت در کانال تلگرامی آگهی‌دهنده اقدام به خرید لینک دانلود و پرداخت ۲۰ هزار ریال کرده که پس از آن نه‌تنها هیچ‌گونه لینکی دریافت نکرده است حتی از موجودی حساب وی نیز به‌صورت غیرمجاز برداشت شده است».

رئیس‌پلیس فتا استان کرمان ادامه داد: «تحقیقات توسط کارشناسان این پلیس آغاز و با بررسی‌های علمی و فنی انجام گرفته نهایتا متهم شناسایی و دستگیر شد و پس از رویایی با ادله‌ی موجود به جرم خود اعتراف کرد.

وی با اشاره به این‌که در این رابطه پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد، به شهروندان توصیه کرد: «افراد سودجو اقدام به ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی با موضوعات جذاب و اغواکننده می کنند و از کاربران فضای مجازی درخواست دارند برای دریافت کالا یا خدمات با پرداخت مبالغ اندک به آدرسی که جعلی است و خودشان طراحی کرده‌اند مراجعه کنند که در واقع کاربر را به درگاه جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند».

یادگارنژاد بیان کرد: «سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده‌ی دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز