نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

سندیکای متحد و برند خاص باید تشکیل شود

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۰۷:۵۵:۳۱
کد خبر: ۹۳۵۹۶۳
سندیکای متحد و برند خاص باید تشکیل شود
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل سندیکای متحد و برند خاص بهتر می‌توان به بازارها راه یافت و از ضمانت‌‌ها و مباحث حقوقی بهره‌ برد و ریسک و هزینه صادرات را پایین آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی در همایش روز ملی صادرات رایزن‌های بازرگانی را از عناصر مهم در توسعه صادراتی دانست و اظهار داشت: صادرات ما از شکل سنتی و تک نفره باید تغییر کند.

وی ادامه داد: سندیکای تجاری خارج از کشور با 5 و 10 برند در یک کشور، بین خودمان ایجاد می‌شود که اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت باید کمک کنند تا این مشکل برطرف شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: با تشکیل سندیکای متحد و برند خاص بهتر می‌توان به بازارها راه یافت و از ضمانت‌‌ها و مباحث حقوقی بهره‌ برد و ریسک و هزینه صادرات را پایین آورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مبنای محاسبه نرخ تسویه صادراتی باید نرخ ارز سامانه سنا باشد، ضمن اینکه امکان تهاتر حواله‌های صادراتی با کالاهای وارداتی را هم توافق کردیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظرفیتی که از کاهش نرخ پولی ما رخ داده، باید صادرات ما را چند برابر می‌کرد.

پورابراهیمی بخشنامه‌های گسترده در حوزه صادرت را مشکل ساز دانست و گفت: سیاستگذاری‌ها باید مبتنی بر یک منطق و با هماهنگی بخش خصوصی باشد.

وی ابراز داشت: کرمان با توجه به ظرفیت‌های بالای صادراتی خود باید مطالبه جدی صادرات را از استان دنبال کند، جلسات شورای عالی صادرات باید به صورت مستمر برگزار گردد.

مهدی  حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه از افزایش 35 درصدی صادرات استان کرمان خبر داد و گفت: بخش خصوصی می‌تواند با سرعت مشکلات کشور را برطرف کند و این نگاه در وزارت صنعت وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز