فرمانده انتظامی استان کرمان:

مهمترین هدف از اجرای طرح های ترافیکی کاهش حوادث و تلفات رانندگی است

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۰۸:۰۳:۱۰
کد خبر: ۹۳۵۹۷۰
مهمترین هدف از اجرای طرح های ترافیکی کاهش حوادث و تلفات رانندگی است
فرمانده انتظامی استان با اشاره به جان باختن هزارو 120 نفر از هموطنان در جاده های استان طی سال گذشته گفت: مهمترین هدفی که از اجرای طرح زمستانه با بهره گیری از ظرفیت سایر نهادهای خدماتی و امدادی دنبال می کنیم کاهش حوادث و تلفات رانندگی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری در طرح ترافیکی زمستان 98 که در گردنه"خانه سرخ"سیرجان برگزار شد، عنوان کرد: زمستان امسال آماده یک خدمت رسانی خوب به مردم استان کرمان خواهیم بود چراکه براساس گزارشات هواشناسی، زمستان امسال شاهد بارش های خوبی در استان هستیم.

وی اظهار داشت: این طرح از امروز تا 20 اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت و حضور دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این رزمایش بیانگر آمادگی سازمان ها و نهادها و همراهی خوب در اجرای این ماموریت و خدمت رسانی به مردم است.

فرمانده انتظامی استان کنترل حوادث ترافیکی، کنترل رفتار رانندگان و نجات جان مردم را از جمله اهداف طرح ترافیکی زمستانه برشمرد و بیان کرد: کنترل تصادفات با توجه به لغزندگی محورها و برودت هوا در زمستان از دیگر اهداف این طرح است که هواناجا نیز با پشتیبانی در نظارت و کنترل رفتار رانندگان و همچنین خدمات امدادرسانی کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پلیس با 180 تیم در گردنه و راه ها حضور دارد، بیان کرد: در سطح استان 27 گردنه برف گیر وجود دارد و گردنه خانه سرخ یکی از مهمترین این گردنه‌ها است که این طرح برای اولین بار به صورت عملیاتی در این منطقه به مرحله اجرا در آمد.

سردار ناظری ادامه داد: سال گذشته یک هزار و 120 نفر در محورهای درون و برون شهری استان به علت تصادف جان خود را از دست داده‌اند که حدود 80 درصد آنها در جاده های برون شهری جان باخته‌اند و از اینرو کنترل رفتار رانندگان، کنترل جاده‌ها و خدمت رسانی به مردم را در دستور کار داریم.

فرمانده انتظامی استان با بیان این مطلب که بیش از 91 میلیون تردد در محورهای استان در سال گذشته ثبت شده عنوان کرد: در 8 ماهه اول امسال بیش از 800 نفر در استان به دلیل حوادث ترافیکی جان باخته‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ندارد که توصیه می شود مردم با معاینه خودرو، کنترل سیستم گرمایشی، به همراه داشتن زنجیر چرخ و دیگر اصول ایمنی سفر کنند.

وی تاکید کرد: پلیس به هیچ عنوان اجازه تردد خودروی فاقد زنجیر چرخ در مناطق برفی را نخواهد داد و همچنین حتما با رانندگان پرخطر برخورد خواهیم کرد؛ ضمن آنکه خودروهای پلیس به ردیاب لحظه ای خودروها نیز مجهز هستند و رانندگانی که تخلفات حادثه ساز دارند به صورت بر خط اعمال قانون و به آن ها پیام ارسال می شود.

فرمانده انتظامی استان با قدردانی از مسئولان و نیروهای خدوم نهادهای هلال احمر، اورژانس،راهداری، شهرداری و دیگر نهادهای خدماتی و پشتیبانی خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری خود مردم بتوانیم زمستان کم حادثه‌ای برای استان کرمان رقم بزنیم و انشاء الله هیچ حادثه ای برای هم استانی ها و هموطنان عزیزمان رخ ندهد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز