امام جمعه کرمان:

پیشرفت کشور نتیجه رشد حوزه و دانشگاه است

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۰۹:۰۹:۱۲
کد خبر: ۹۳۶۰۰۵
پیشرفت کشور نتیجه رشد حوزه و دانشگاه است
امام جمعه کرمان گفت: اگر حوزه و دانشگاه می‌خواهند پیشرفت واقعی متناسب با زمان خود داشته باشد باید هر دو که نتیجه پیشرفت آنها پیشرفت کشور است در کنار هم قرار گیرند و با یکدیگر وحدت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان اظهار داشت: نماز جمعه یکی از محورهای آن توصیه به تقواست و حتما جماعت جمعه‌خوان در هفته مراقب و مواظب هستند که تقوای الهی را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: دنیای امروز دنیای است که به سرعت دگرگون می‌شود و دنیایی است که عبرت‌گیری در آن پر رنگ باید باشد و قرارگاه موقتی است که رنج‌ها و دردها در آن زیاد است دنیایی است که  از شرح حال گدشتگان هر کدام حکایت و قصه‌ای اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) که می‌فرماید: « این دنیا دنیایی است آدم‌های زنده ناگهان در تیررس مرگ  قرار می‌گیرند و هیچ آدم عاقلی به این دنیا دل نمی‌بندد»، گفت:  تقوای الهی در همه زمینه‌ها تا آنجا که می‌توانیم رعایت کنیم دوستی‌ها، خویشاوندی‌ها، هم جناحی‌ها و ... هیچ‌کدام در آخرت به درد ما نخواهد خورد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در زمینه جهنم خیلی صحبت شده اما از بهشت کم سخن به میان آمده گفت: بهشت موعود وعده خدای تبارک و تعال است و ما را به آن رهنمود نموده است، وعده‌های خداوند تخلف‌ناپذیرند یعنی خداوند تبارک و تعال هر وعده‌ای چه در دنیا و آخرت داده باشد رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: در مجازات اگر تخلفی اتفاق افتاد و بخششی صورت گرفت، خلاف عدالتی که گفته شده نیست زیرا کرم، بخشش و رحمت خداوند هر کدام ممکن است شامل حال افراد شود.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: درک واقعی از بهشت زمانی برای افراد رخ می‌دهد که افراد به بهشت وارد شوند و افرادی که وارد بهشت شدند از آن دیگر خارج نمی‌شوند و بهشت درجات مختلفی دارد و افراد بر اساس کارهایی که در دنیا انجام داده‌اند در این درجات قرار می‌گیرند.

امام جمعه کرمان با اشاره به سالروز شهادت شهید کشوری و روز هوانیروز بیان کرد: یاد و خاطره خلبان کشوری و روز هوانیروز را گرامی می‌داریم و این چهره‌های سخت کوش و مجاهد به بهترین وجه ممکن از کشور در روزهای سخت دفاع مقدس دفاع کردند.

وی افزود: خلبانان هوانیروز با شجاعت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران تحت لوای اسلام و فرامین فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری انجام وظیفه می‌کنند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: شهید مفتح هم در دانشگاه و هم در حوزه خدمات فراوانی به جامعه علم کشور ارائه داد و در خصوص ضرورت، دلایل و عمل وحدت حوزه و دانشگاه آن چیزی که از این وحدت دیده‌ایم هر کدام آنقدر واضح و روشن است که هر اندیشمندی، متفکری و هر انسان آزاده‌ای به مراتب و موثر بودن این وحدت واقف است.

امام جمعه کرمان گفت: یکی از این بحث‌هایی که وحدت را اجتناب‌ناپذیر می‌کند این است که این دو قسم در کنار مردم و همراه مردم و همگام در خدمت معمار انقلاب، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و هم دانشگاه و هم حوزه شهید داد، هم استاد دانشگاه و استاد حوزه از انقلاب دفاع کردند، انقلابی که هر دو در آن سهیم هستند.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهند انقلاب را از پیچ‌های تاریخی و خطرناک عبور دهند باید این دو قشر در کنار هم باشند و با وحدت این امر مهم صورت می‌گیرد، هر دو قشر اندیشمند هستند، لذا هر دو گفتمان علمی از جنس هم دارند در گفتمان علمی جای نظرات علمی به صورت شفاف و آزادانه مطرح کردن در هر دو حوزه و مرکز جایگاه دارد.

علیدادی‌سلیمانی افزود: هر دو می‌خواهند در علم پیشرفت کنند و باید راه را برای نظارت متعدد در حوزه باز کنند، اندیشه‌های در خدمت اسلام برای خدمت به مردم و عملیاتی شدن در این دو مرکز به وجود آید.

وی عنوان کرد: این دو مرکز هر دو گفتمان علمی واحد دارند وحدت برای ادای تکلیف در دنیای امروز  هم نسبت به انسان و انسانیت تکلیف دارند و هم نسبت به دستورات الهی تکلیف دارند، این تکلیف نه بر عهده دانشگاه و نه بر عهده حوزه است بلکه هر دو مکمل هم هستند و در کنار هم باید  قرار گیرند و هم را تکمیل کنند تا این تکلیف بزرگ الهی و انسانی یعنی هم خدمت به مردم و هم تلاش کردن برای اینکه سطح معرفتی جامعه را بالا بردن نیاز به وحدت این دو قشر دارد.

علیدادی‌سلیمانی ابراز داشت:  هر دو در رهبری به یک نقطه واحد می‌رسند و آن تبعیت از رهبری نظام آن هم در یک نظام ولایی در ادامه امامت و رسالت مسلمین است که اسلام امت واحد تشکیل داد امت یعنی جامعه‌ای که جهت، هدف و عقیده واحد دارند.

وی افزود: حوزه و دانشگاه از این امت به‌پا خاسته‌اند عزیرانی که در حوزه و دانشگاه تحصیل می‌کنند هر دو از متن این جامعه و امن واحد هستند و هر دو تابع امامت مسلمین و رهبری جامعه‌اند امامت مسلنین فرامین و منویاتی دارد که هر دو بخواهند جامعه عمل بپوشانند باید در کنار هم قرار گیرند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: پپیشرفت علمی کشور نیاز به هر دو قشر دارد زیرا علم ابواب مختلف و تخصص های متعدد دارد و کشوری پیشرفت می‌کند که هم در علوم انسانی، مهندسی، فنی، پزشکی پیشرفت کند.

علیدادی‌سلیمانی تاکید کرد: اگر حوزه و دانشگاه می‌خواهند پیشرفت واقعی متناسب با زمان خود داشته باشد باید هر دو که نتیجه پیشرفت آنها پیشرفت کشور است در کنار هم قرار گیرند و با یکدیگر وحدت داشته باشند.

امام جمعه کرمان افزود: حوزه و دانشگاه هر دو دشمن واحد دارند، دشمن واحد هر وقت فرصت پیدا کرد دانشگاه  و حوزه را به خون کشید و این طور نبود تنها یک مجموعه را به خاک و خون بکشند و مجموعه دیگر را ببخشد و بی‌رحمانه به هر دو مرکز حمله می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز