مدیرکل تعزیرات کرمان:

بیش از ۵۰۰ میلیون ریال جریمه برای اصناف متخلف کرمانی در نظر گرفته شد / متخلفان از هیچ ارفاق قانونی بهره‌مند نمی‌شوند

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۱:۵۱:۱۱
کد خبر: ۹۳۶۱۱۲
بیش از ۵۰۰ میلیون ریال جریمه برای اصناف متخلف کرمانی در نظر گرفته شد / متخلفان از هیچ ارفاق قانونی بهره‌مند نمی‌شوند
مدیرکل تعزیرات کرمان از انجام بیش از ۴۴۰ بازرسی واحدهای صنفی در کرمان خبر داد و گفت: بیش از ۵۱۸ میلیون ریال محکومیت برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ارسلان میری با اشاره به اجرای طرح افزایش قیمت بنزین در کشور اظهارداشت: تعزیرات حکومتی با توجه به دستورالعمل‌هایی که صادر شد از دو روز پس از اجرای این طرح با کمک دستگاه‌های متولی کنترل بازار، رصد واحدهای صنفی را با اولویت شکایاتی که به سامانه 135 و 124 رسیده را آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه این گشت‌ها به ریاست روسای یکی از شعب تعزیرات حکومتی که مسئول رسیدگی به پرونده‌ها هستند تشکیل شده است گفت: در این گشت‌ها نیروی انتظامی، بازرسان صنعت، معدن و تجارت، بازرسان اتاق اصناف، علوم پزشکی و شبکه بهداشت هم ما را همراهی کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان افزود: در کنار این گشت‌های مشترک، گشت‌های بازرسی صنعت، معدن و تجارت هم به صورت روزانه و همگام با ما کار خود را ادامه می‌دادند.

وی با بیان اینکه از آغاز اجرای این طرح در شهر کرمان بیش از 440 بازرسی از واحدهای که گزارش آنها رسیده انجام شده است گفت: در این بازرسی‌ها 258 واحد دارای تخلف بودند که برای آنها تشکیل پرونده انجام شده و بیش از 518 میلیون ریال محکومیت برای آنها در نظر گرفته شده است.

میری با بیان اینکه به 107 واحد صنفی تذکر داده شد و 75 واحد صنفی هم بدون تخلف بودند افزود: عدم درج قیمت با 154 مورد تخلف در صدر تخلفات انجام شده قرار دارد و پس از آن عدم ارائه فاکتور با 77 مورد، گرانفروشی با 72 مورد و عدم صدور فاکتور با 26 مورد بیشترین تخلفات انجام شده هستند.

وی با اشاره به اینکه در این مورد 77 اکیپ گشت بازرسی به ریاست تعزیرات حکومتی تشکیل شده است گفت: این گشت‌های مشترک به منظور حمایت از دستگاه‌های متولی امر بازرسی انجام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه تعزیرات حکومتی مرجع اختصاصی رسیدگی، صدور رای و اجرای حکم تخلفات اقتصادی است و ما مسئول نظارت، بازرسی و بازدید از واحدهای صنفی و تجاری نیستیم افزود: متاسفانه برخی مردم و مسئولان، تعزیرات را مسئول پایش، نظارت و کنترل بازار می‌دانند.

وی از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به این پرونده‌ها در کرمان خبر داد و گفت: کسانی که در این برهه از زمان مرتکب تخلفاتی چون گرانفروشی، احتکار، کم‌فروشی و تقلب شوند از هیچ ارفاق قانونی بهره‌مند نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هر شخصی که به عنوان متخلف معرفی می‌شود و هر گزارشی که به تعزیرات می‌رسد صد در صد مورد قبول نیست افزود: بعضی پرونده‌ها و گزارشات پس از بررسی، پایش و ارائه اسناد و مدارک مشخص می‌شود که تخلفی انجام نشده و تبرئه می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز