دستگیری سارق سابقه دار طلاجات از طریق سامانه مها

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۱:۵۴:۵۵
کد خبر: ۹۳۶۱۱۹
دستگیری سارق سابقه دار طلاجات از طریق سامانه مها
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق سابقه دار طلاجات از طریق سامانه مها کمتر از ۴ دقیقه از زمان اعلام به این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ محمدرضا فداء ضمن اعلام این خبر گفت: "مها" مخفف مرکز هشدار الکترونیک، سامانه‌ای مجهز به گیرنده‌های خاصی است که با نصب آن در اماکن مختلفی همچون منازل، مغازه‌ها و دیگر اماکن عمومی و خصوصی در زمان حضور صاحب آن مکان از طریق فشار دادن شصتی و در نبود صاحب آن مکان نیز هرگونه حضور یا تخریب جهت ورود را به مرکز منعکس می‌کند و مراتب از طریق کاربران این مرکز در سریعترین زمان ممکن به نزدیکترین تیم گشت جهت بررسی موضوع اعلام می‌شود.

او با اشاره به مکلف بودن طلافروشی ها، بانک‌ها و برخی اصناف خاص به تجهیز شدن به این سامانه افزود: در همین رابطه یکی از طلافروشان شهر کرمان در پی مراجعه فردی که قصد داشت مقداری طلا را به فروش برساند به این فرد مشکوک شده و سامانه مها مغازه خود را از طریق شصتی به صدا در می‌آورد.

سرهنگ فدا بیان کرد: با به صدا در آمدن زنگ هشدار این سامانه، بلافاصله موقعیت این طلافروشی به نزدیکترین تیم گشت انتظامی اعلام و ماموران کلانتری ۱۱ بازار با حضور ضربتی خود موفق شدند، این فرد که سابقه دار و تحت تعقیب بود و به منظور فروش طلای تقلبی به این طلافروشی مراجعه کرده بود را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به نقش موثر این سامانه در غافلگیری سارقان اماکن عمومی و خصوصی گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به این مرکز واقع در چهارراه ابوحامد مرکز استان جهت نصب سامانه مها برای واحد صنفی و دیگر اماکنی که نیازمند تامین امنیت هستند، اقدام و ضریب ایمنی و امنیتی واحد‌های شخصی و اماکن عمومی را بالا ببرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز