کمبود پاسگاه و کلانتری در کرمان

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۱۵:۴۷:۰۰
کد خبر: ۹۴۰۳۹۵
کمبود پاسگاه و کلانتری در کرمان
فرمانده انتظامی استان کرمان خواستار مشارکت خیرین در تامین زیرساخت‌های امنیتی شد. به گفته‌ی وی در حاشیه‌ی شهرها که با جرایم و آسیب‌های بیشتری مواجه است پاسگاه و کلانتری وجود ندارد و این مساله باعث سوءاستفاده‌ی مجرمین شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری در همایش وقف و امنیت با اشاره به این‌که کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان پاسخگوی نیازها نیست گفت: «اهمیت امنیت بر کسی پوشیده نیست و حتی برای انجام کار خیر هم نیاز به امنیت داریم و زیربنای هر کاری وجود امنیت در جامعه است».

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان این‌که نیروی انتظامی به‌تنهایی قادر به ایجاد امنیت نیست و ما نیازمند مشارکت عمومی هستیم گفت: «برای ایجاد امنیت زیرساخت‌هایی لازم است که دولت به‌تنهایی نمی‌تواند ایجاد کند و به کمک مردم نیاز داریم».

وی با اشاره به این‌که در استان پهناور کرمان تعداد کلانتری‌ها و پاسگاه‌های موجود کم است و همین تعداد هم مشکلاتی دارد که نیازمند بازسازی است افزود: «تعداد کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان کرمان باید افزایش پیدا کند».

ناظری با بیان این‌که پلیس در رده‌های مختلف راهنمایی و رانندگی، کلانتری و آگاهی نیازمند ایجاد ساختمان است خاطر‌نشان کرد: «شهرها توسعه پیدا کردند اما احداث کلانتری دیده نشده است، حاشیه‌ی شهرها یک آسیب بزرگ است که متاسفانه در این نقاط هم اصلا پاسگاه و کلانتری وجود ندارد».

وی با اشاره به این‌که هم قربانیان جرم در حاشیه‌ی شهر وجود دارند و هم جرایم زیادی در آن‌جا اتفاق می‌افتد اما کلانتری نداریم گفت: «استقرار کلانتری و پاسگاه در هر محله امنیت‌آفرین است».

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشته شدن بیش از هزار و ۱۰۰ نفر در تصادفات رانندگی سال گذشته در استان کرمان خبر داد و اضافه کرد: «امسال نیز تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای و شهری در استان کرمان جان خود را از دست داده‌اند».

وی با بیان این‌که پلیس باید به تکنولوژی‌های روز دست پیدا کند ادامه داد: «مجرمین هر روز از روش‌های مختلف برای آسیب به جامعه استفاده می‌کنند و امکانات و تجهیزات پلیس هم برای پیشگیری از وقوع جرم باید به‌روز شود».

ناظری با اشاره به این‌که یک زمانی اولویت امنیت کشور جبهه‌ها بودند و همه هم کمک می‌کردند گفت: «امروز جبهه‌ی ما کنار خودمان است و باید مانند دوران دفاع مقدس کمک کنیم، امروز خط مقدم جبهه در کنار خودمان است و باید به پلیس در انجام ماموریت‌های محوله و موفقیت در راستای امنیت خود کمک کنیم».

وی با بیان این‌که پلیس تعطیل و غیر‌تعطیل، عید و عاشورا نمی‌شناسد و در هر شرایطی باید برای تامین امنیت حضور داشته باشد افزود: «عدم وجود بعضی از زیرساخت‌ها باعث شده آن‌طور که باید نتوانیم آن‌گونه که دلمان می‌خواهد ماموریت را انجام بدهیم».

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به این‌که ساختمان ۵۹ کلانتری و پاسگاه در استان کرمان استیجاری و یا امانی هستند که بعضی از آن‌ها هم باید تخلیه شود بیان کرد: «باید برای مالکیت آن‌ها کاری شود، در بعضی از روستاهای بزرگ کرمان که به شهر کرمان هم متصل شدند کلانتری وجود ندارد و باعث سوءاستفاده‌ی مجرمین شده است».

وی گفت: «جمعیت شهر کرمان روزبه‌روز در حال افزایش است و ماموریت‌های پلیس گسترده‌تر شده اما امکانات و تجهیزات پلیس افزایش پیدا نکرده و محدودیت‌های شدید منابع داریم».

ناظری با بیان این‌که ۵۰ کلانتری و پروژه‌ی پلیس در استان کرمان نیمه‌تمام مانده و ادامه‌ی روند ساخت آن‌ها نیازمند تامین اعتبار و کمک خیرین است افزود: «قدم برداشتن برای امنیت جامعه خیرات و برکات زیادی دارد که امیدواریم با این نیت به ما کمک کنید».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز