تخریبی بودن ۳۰ درصد مدارس کرمان

۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۱۲:۰۰:۵۶
کد خبر: ۹۴۱۵۸۷
تخریبی بودن ۳۰ درصد مدارس کرمان
مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان از فرسوده بودن ۳۰ درصد مدارس استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید محمد واعظی نژاد در این خصوص گفت: ۳۰ درصد مدارس استان تخریبی هستن که از این تعداد، ۱۸ درصد آنان باید تخریب و بازسازی شوند و۱۲ درصد ازاین مدارس نیاز به مقاوم سازی وبهسازی دارند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته الویت به مدارس خشت وگلی داده شد که ۸۰ کلاس درس در سراسر استان تخریب وبازسازی شد، افزود: ولی امسال فضا‌های مورد نیاز آموزش وپرورش و۹ پروژه مد نظر دیگر، در صدد مقاوم سازی ونوسازی هستند.

واعظی نژاد با ابراز امیدواری بیان کرد: با تکیه به اعتبارات اختصاص داده شده اخیر، امیدواریم تا یک ماه آینده این پروژه‌ها شروع به بهره بردای شده وبرای سال تحصیلی ۹۹ تحویل داده شوند.

او به برقراری عدالت آموزشی در سراسر استان اشاره کردو تصریح کرد: برقراری عدالت آموزشی از مهم‌ترین الویت‌های مابوده است که بر همین اساس از این تعداد ۹ پروژه، مدارسی که بحرانی‌تر بودند به صورت پراکنده در جنوب کرمان، شرق استان وتعدادی محدود هم در مرکز، تخریب وبازسازی خواهند شد.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه ۲۸ هزار کلاس درس در سراسر استان داریم، افزود: ۳۰ درصد از این فضا‌های آموزشی نیاز به بهسازی دارند که تقریبا می‌شود گفت ۱۰ هزار کلاس درس احتیاج به مقاوم سازی دارند.

او گفت: در سال ۹۶ طی بازرسی‌هایی که پس از زلزله در مدارس استان داشتیم، ۱۷ مدرسه در ناحیه یک و ۲۱ مدرسه هم در ناحیه دو کرمان، بدلیل نامقاوم بودن تخلیه شدند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل دوشیفته کردن مدارس اللخصوص در مرکز استان، کمبود فضای آموزشی است، عنوان کرد: از دلایل دیگر می‌توان به بحث مهاجرت خانواده‌ها به مرکز، مسائل اقتصادی وبودجه خانواده‌ها از روی آوردن به مدارس دولتی و افزایش دانش آموزان افاغنه و... از طبعات افزایش دانش آموزان در دوشیفته شدن مدارس شهر کرمان است.

او افزود: تقریبا ۷ هزار دانش آموز در مدارس ناحیه یک استان و ۶ هزارو ۴۰۰ دانش آموز در مدارس ناحیه دو کرمان، دانش آموز افاغنه تشکیل می‌دهند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان، از همت وکمک خیرخواهانه خیرین مدرسه ساز، تشکر وقدردانی کردو افزود: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی در جهت تخریب وباسازی مدارس، این بودجه بدلیل تقسیم شدن در سایر شهرستان‌ها برای بازسازی مدارس کرمان به حد نصاب نرسید، اما در نظر داریم برای سال تحصیلی ۹۹، تعدادی مدرسه با کمک خیرین مدرسه ساز، برای جبران کمبود فضای آموزشی در مرکز کرمان ساخته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز