عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

سمن ها به افزایش مشارکت اجتماعی کمک کنند

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۰۹:۳۸:۱۹
کد خبر: ۹۴۳۵۶۱
سمن ها به افزایش مشارکت اجتماعی کمک کنند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بیش از پیش به حضور و همراهی مردم نیاز است از این رو انتظار می رود سازمان‌های مردم نهاد درجهت افزایش مشارکت اجتماعی جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی در دیدار با اعضای مجمع جوانان استان کرمان اظهار داشت: از اینکه اعضای مجمع جوانان از سوی سمن ها انتخاب شده و در چنین ساختار منسجمی، اهداف آنها را دنبال می کنند جای خرسندی است.

وی افزود: تلاش برای شناساندن سازمان های مردم نهاد به آحاد جامعه، نشان دادن فعالیت ها و اقدامات مفیدی که در سطوح مختلف انجام می دهند و جذب امکانات و موقعیت ها برای پیشبرد امور سمن ها از گام های بلند و مهمی است که مجمع می تواند بردارد و ما نیز در این زمینه آمادگی خود را جهت همکاری اعلام می داریم.

پورابراهیمی سپس گفت: سازمان های مردم نهاد بازوی محکم دولت ها محسوب می شوند، چراکه بدون هیچ چشم داشتی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مسائل فرهنگی و ورزشی، خانواده و مسائل آموزشی تلاش می کنند، به همین جهت انتظار می رود مسئولین نیز این قدامات را ارج نهاده و ادامه این مسیرها را برای NGOها تسهیل کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه آمریکا مترصد این است که حضور مردم در انتخابات را کمرنگ و از این طریق فشار را بر نظام جمهوری اسلامی بیشتر کند، تصریح کرد: انتظار می رود سمن ها از توان و ظرفیت خود جهت نگیزه دادن به جامعه، افزایش مشارکت اجتماعی و خلق حماسه ای دیگر، استفاده کند.

در ادامه نیز "احمد احمدی نژاد" رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان کرمان گفت: بعد از ادغام دو وزارتخانه و تشکیل وزارت ورزش و جوانان، همواره مقوله جوانان زیر سایه ورزش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مجمع جوانان تنها نهاد قانونی و رسمی حوزه جوانان و دارای اعتبار نامه است، افزود: یکی از اقدامات مهم مجمع تلاش برای از سایه در آوردن جوانان و حضور آنها به عنوان رکن مهم و سرمایه اجتماعی جامعه است.

احمدی نژاد ادامه داد: مجمع به عنوان متولی سمن ها تلاش می کند صدای آنها را به گوش مسولین برساند و در راستای تحقق خواسته های به حق جوانان از هیچ کوششی دریغ نکند.

یادآوری می شود: در این دیدار که سایر اعضای مجمع جوانان به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند، مقرر شد: قرارگاه فرهنگی استان کرمان از طرح های سمن های جوانان در قالب طرح های فرهنگی - اجتماعی حمایت کند، همچنین از سمن های جوانان در جلسات شوراهای تخصصی استان به منظور ارائه نظرات تخصصی در حوزه های مختلف و تنظیم تفاهم نامه در سطح ملی استفاده شود.

به علاوه قرار شد سمن ها در راه اندازی کارخانه نوآوری در استان کرمان نقش داشته و مدیران دولتی نیز با توجه به توان سمن های حوزه جوانان، با برون سپاری طرح ها به آنها، از پتانسیل های این افراد درجهت تحقق جوان گرایی و اعتماد به آنها استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز