معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان:

سمن‌های جوانان کرمان رتبه بندی می‌شوند

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۵:۴۳:۴۸
کد خبر: ۹۴۳۸۷۶
سمن‌های جوانان کرمان رتبه بندی می‌شوند
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: به دنبال نظام شایسته سالاری، طرح ملی ارزیابی و رتبه بندی سمن‌های جوانان تا پایان سال در استان کرمان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ روح اله اسدی، در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه به لحاظ کمی به جایگاه نسبتاً خوبی رسیدیم، به دنبال رشد کیفی و توانمندسازی سمن‌ها هستیم.

او افزود: این مهم در سنوات گذشته، از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت از طرح‌های سمن‌ها و راه اندازی مجامع تخصصی پیگیری شده و "جشنواره اتفاق" هم در این راستا برنامه ریزی شده که "جشنواره اتفاق سه" را هم در پیش رو داریم.

اسدی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد، نظام ارزیابی سمن‌ها اجرا شود، تصریح کرد: در مرحله‌ی نخست که زمان آن را اعلام خواهیم کرد، دبیران سمن‌ها باید ابتدا خود اظهاری کنند و پس از آن، مراحل بعدی آغاز می‌شود و مستندات مربوطه اخذ می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: برای این منظور دبیران سمن‌ها باید به سایت Ettefagh۳. Ir مراجعه و در برهه زمانی که مشخص می‌شود، نسبت به ثبت اطلاعات اولیه و تکمیل فرم خود اظهاری اقدام کنند.

اسدی گفت: در این مرحله، آدرس سمن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، آدرس سایت سمن، فعالیت‌هایی که طی یکسال گذشته در حوزه انتشار کتاب، نشریه، جزوه و بولتن صورت گرفته، رویداد‌هایی را که برگزار کرده اند، مهمترین موفقیت‌هایی که کسب کرده اند، نقاط ضعف و قوتی که سمن دارد، برنامه‌های عملیاتی سمن، و فعالیت‌هایی که براساس آن برگزار می‌کنند، خدمات مشخصی که به افراد جامعه می‌دهند، تعیین جامعه هدف، صورتجلسات شورای مرکزی، گزارشات تمامی فعالیت ها، سابقه همکاری با سایر سمن‌ها و همچنین درآمد و هزینه‌های سمن، گزارش‌های ملی سمن، مکان و تعداد اعضای سمن و در نهایت چشم انداز و مأموریت سمن را اگرتدوین کرده اند، ثبت می‌شود.

او افزود: پس از مرحله خود اظهاری علاوه بر اخذ مستندات، یک جلسه از طرف تیم ارزیابی با سمن‌ها برگزار می‌شود که در نهایت بحث رتبه بندی سمن‌ها با دقت کامل انجام می‌شود.

اسدی تصریح کرد: مقدمه یک برنامه ریزی صحیح، شناخت صحیح و کلان از وضعیت سمن هاست که با کمک ارزیابی جامع ممکن می‌شود و کمک می‌کند ضعف‌های احتمالی در ساماندهی سمن‌ها نیز برطرف شود.

او بیان داشت: ارزیابی سمن‌ها علاوه بر کمک به اعضای سمن در شناخت بهتر وضعیت خود و نقاط ضعفشان و برنامه ریزی برای بهبود آن، به جلب حمایت حامیان مالی، از طریق شفافیت ایجاد شده هم کمک می‌کند.

اسدی افزود: شاخص‌های ارزیابی با انجام ساعت‌ها کار کارشناسی تدوین شده که هر کدام از این شاخص‌ها نیز هدفی را دنبال می‌کند، مثلاً در بحث شورای مرکزی، علت تأکید بر انجام این کار این است، با جمع شدن افراد دور یکدیگر، درک جدیدی از سازمان و نقش‌های خود به دست می‌آورند تا اعضا آگاه تر، درگیرتر و موثرتر باشند و تبدیل به یک گروه بی تأثیر از افراد تأثیرگذار نشوند.

 

نظر شما