بازدید از ۵۸۵ واحد صنفی در کرمان / جزای نقدی برای ۲۷۰ واحد صنفی

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۰:۱۵:۵۵
کد خبر: ۹۴۴۰۸۲
سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان از بازدید ۵۸۵ واحد صنفی در گشت مشترک با اداره تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اداره بهداشت این استان خبر داد و گفت: از این تعداد بازدید ۲۷۰ مورد محکوم به پرداخت جزای نقدی از سوی اداره تعزیرات شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ اصغر زاهدی افزود: طرح بازدید و بازرسی از واحدهای صنفی در کرمان بعد از اجرای طرح اصلاح نرخ سوخت در آبان ماه سال جاری و به منظور تنظیم بازار و نظارت بر عدم افزایش قیمت کالا و خدمات، توسط اکیپ گشت مشترک ادارات تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اداره بهداشت، اداره نظارت بر اماکن عمومی به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۷۰ واحد صنفی به دلیل ارائه نکردن فاکتور و عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم رعایت ضوابط بهداشتی و فروش اجناس تاریخ گذشته از سوی تعزیرات حکومتی محکوم به پرداخت جزای نقدی شدند.

سرهنگ زاهدی با اشاره به اجرای ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی مبنی بر برخورد با صنوف متخلف تصریح کرد: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان کرمان در آذرماه سال جاری برای تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ واحدهای صنفی فاقد پروانه اخطاریه صادر که از این تعداد ۲۳۵ واحد صنفی فاقد پروانه با هماهنگی و همکاری اتاق اصناف پلمپ شدند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۱۲۹ واحد صنفی نیز پس از گذشت مهلت قانونی فک پلمپ شدند.

 

نظر شما