مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان خبر داد:

تشکیل جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم‌گردی استان کرمان

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۳:۵۶:۴۴
کد خبر: ۹۴۴۲۹۶
تشکیل جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم‌گردی استان کرمان
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از برگزاری مجمع عمومی و انتخاب هیئت مدیره جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم‌گردی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فریدون فعالی اظهار کرد: از این پس فعالیت های اولیه شامل تشکیل پرونده و تمدید و صدور مجوز های اقامتگاه های بوم گردی توسط جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم‌گردی استان کرمان و براساس اساسنامه آن انجام می پذیرد.

او با اشاره به اینکه تشکیل جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی به هماهنگی بیشتر مدیران این اقامتگاه ها در سطح استان کمک می کند، افزود: استان کرمان دارای 324 اقامتگاه بوم گردی است که بیشترین این اقامتگاه ها در منطقه شهداد و خبر( شهرستان بافت) و کمترین آن در عنبرآباد، ارزوییه، رودبارو کهنوج می باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به برگزاری جلسات متعدد با دهیاران روستاهای شهرستان قلعه گنج برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی اشاره کرد و گفت: به زودی با راه اندازی این اقامتگاه ها شاهد حضور بیشتر گردشگران در منطقه جازموریان و روستاهای شهرستان قلعه گنج خواهیم بود.

فعالی با بیان اینکه ظرفیت اقامت واحدهای بوم گردی استان کرمان بیش از 4 هزار نفر است، افزود: این اقامتگاه ها در دورترین نقطه این استان میزبان مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی هستند.

او با اشاره به اینکه برای 11 واحد اقامتگاه بوم گردی موافقت نامه اصولی صادر شده و در حال ساخت هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 150 نفر متقاضی راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در مناطق مختلف استان کرمان هستند که این درخواست ها در حال بررسی می باشند زیرا یکی از اولویت های این اداره کل توجه به کیفی سازی و استاندارد سازی این اقامتگاه ها است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز