مدیر کل میراث‌فرهنگی استان کرمان:

۴ اثر تاریخی کرمان ثبت ملی شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۴:۰۰:۳۷
کد خبر: ۹۴۸۷۵۶
۴ اثر تاریخی کرمان ثبت ملی شد
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از ثبت چهار اثر تاریخی فرهنگی این استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فریدون فعالی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: «در جلسه‌ی شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی غیرمنقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهار اثر از استان کرمان به ثبت ملی رسید».

وی با اشاره به این‌که در جلسه‌ی مذکور محوطه‌ی تاریخی کوه بی‌بی‌دن سیرجان، بنای مسجد و دیوان خانه حسین خانی گلزار (بردسیر)، قنات حجت‌آباد عنبرآباد و حمام تاریخی هوتک (کرمان) در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند، افزود: «همچنین در این جلسه بافت تاریخی محله‌ی کورمویه شهر هنزا شهرستان رابر نیز واجد ارزش تاریخی ‌فرهنگی شناخته شد».

فعالی به محوطه تاریخی کوه بی‌بی‌دن، بنای مسجد و دیوان خانه حسین خانی، قنات حجت‌آباد و حمام تاریخی هوتک اشاره و بیان کرد:«قدمت آثار تاریخی مذکور به دوره‌ی پیش از تاریخ و تاریخی، اوایل قاجاریه و صفویه بازمی گردد».

وی با اشاره به این‌که در جلسه‌ی شورای ملی ثبت آثار تاریخی فرهنگی غیرمنقول کشور نیز خانه پدری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز واجد ارزش تاریخی شناخته شد، خاطرنشان کرد: «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمادگی دارد با موافقت مالکان، این خانه تاریخی را به موزه تغییر کاربری دهد.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز