مرمت بازار تاریخی حاج آقا علی کرمان

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۱۲:۱۰:۰۴
کد خبر: ۹۴۹۱۸۷
مرمت بازار تاریخی حاج آقا علی کرمان
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اتمام عملیات ساماندهی و کف سازی راسته بازار تاریخی حاج آقا علی کرمان با مشارکت کسبه این بازار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مجتبی شفیعی با اشاره به اینکه راسته بازار حاج آقا علی کرمان در سال‌های گذشته طی چند فاز مورد مرمت قرار گرفته است، گفت:در این عملیات‌های مرمتی ستون‌ها و سقف‌های این راسته بازار توسط اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان مرمت و بازسازی شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در یک عملیات مرمتی شش ماهه این راسته بازار مرمت، ساماندهی و کف سازی شده است، افزود:این عملیات مرمتی با توجه به آسیب‌های فراوان و وضعیت نامطلوب کف این راسته بازار انجام گرفته است.

شفیعی اظهار کرد:جذب مشارکت مالکین و بهره برداران بنا‌های تاریخی در عملیات‌ها و پروژه‌های مرمتی به منظور افزایش حس تعلق آن‌ها و حفاظت و صیانت از آثار تاریخی از اهداف و اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه راسته بازار حاج آقا علی بخشی از مجموعه تاریخی حاج آقا علی کرمان است، اظهار کرد:این مجموعه تاریخی علاوه بر بازار دارای عناصر دیگری همچون کاروانسرا، آب انبار، مسجد و مدرسه هست که به همت حاج آقا علی مشهور به زعیم الله در دوره قاجار بنا شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز