شهردار کرمان دربارۀ آیین تشییع سپهبد سلیمانی در کرمان گزارش داد

شهرداری فقط وظیفۀ انجام تبلیغات در شهر را داشت / اتوبوس خواستیم به ما ندادند

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۹:۴۴:۱۳
کد خبر: ۹۵۰۲۰۹
شهرداری فقط وظیفۀ انجام تبلیغات در شهر را داشت / اتوبوس خواستیم به ما ندادند
شهردار کرمان با تسلیت مجدد به خانواده‌های جان‌باختگان مراسم تشییع سپهبد شهید سلیمانی در کرمان و با بیان این‌که تصمیم‌گیری مسئولان هرچه باشد، از نظر ما و مردم، این بزرگواران به فیض شهادت نائل آمده‌اند، گزارشی از اقدامات شهرداری کرمان در ایام برگزاری مراسم تشییع را به شورای شهر ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهران عالم‌زاده، در نشست عمومی شورای شهر کرمان در این‌باره گفت: «در ستاد برگزاری مراسم تشییع، وظیفه‌ای که برعهده‌ی شهرداری گذاشته شد این بود که به همراه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تبلیغات محیطی مراسم را انجام دهیم. علاوه بر این اما، آنچه که فکر می‌کردیم وظیفه‌ی شهرداری است را نیز انجام دادیم».

وی سپس گزارش داد: «در زمینه‌ی تبلیغات در سطح شهر، ۱۴ هزار مترمربع چاپ بنر انجام دادیم، پنج هزار متر پارچه‌ی مشکی مصرف شد و ۷۰ هزار پوستر نیز نصب شد».

وی با بیان این‌که بیلبورد و استرابورد تبلیغاتی نبود که زیر بار تبلیغات نرفته باشد، افزود: «سعی شد تبلیغات محیطی مناسبی هم در سطح شهر و هم ورودی‌های شهر و میدان آزادی که محل شروع مراسم بود انجام شود».

وی اضافه کرد: «حدود دو، سه هزار پرچم هم در شهر نصب شد».

شهردار کرمان با بیان این‌که یک‌سری اقدامات را شهرداری ضرورت داشت براساس وظایف خود انجام دهد، اظهار کرد: «حوزه‌ی خدمات شهری ما از روز جمعه به‌صورت شبانه‌روزی فعال بود و به طور ویژه کار نظافت و جمع‌آوری زباله در محورهای مهم و پرتردد مثل بیت‌الزهرا، حسینیه ثارا… و مصلا و معابر اطراف در این مدت انجام می‌شد و استقرار ماشین‌های آتش‌نشانی هم صورت گرفت».

عالم‌زاده افزود: «در روز مراسم نیز، سازمان ترافیک شهرداری، ساخت راهبند، نصب بنر و دوربین را انجام داد و تجهیزات ترافیکی زیادی استفاده کرد که ۴۰۰ میلیون تومان بار مالی داشت».

وی با بیان این‌که استقرار راهنما در همه‌ی ورودی شهر برای راهنمایی میهمانان را نیز انجام دادیم، گفت: «پنج موکب را نیز شهرداری کرمان و پرسنل راه‌اندازی کردند».

شهردار کرمان از آسیب‌دیدگی فضای سبز شهر به‌دلیل ازدحام جمعیت نیز خبر داد و اظهار کرد: «فضای سبز شهر حدود ۱۳۰،۱۴۰ میلیون تومان خسارت دید».

وی ادامه داد: «شهرداری کار جانمایی سرویس‌بهداشتی و حفر چاه در جنگل قائم را هم انجام داد همچنین، دو پارکینگ بزرگ خودرو در حوالی پردیسان قائم را نیز با کمک و حمایت مدیرکل محترم راهداری استان و شرکت‌های ۱۱۵ و جهادنصر در پی کارهایی شبانه‌روزی، تسطیح و آماده‌سازی کردیم».

عالم‌زاده گفت: «شاید به نظر نیاید ولی کارهای زیادی در زمینه‌ی انجام آسفالت، جمع‌آوری دیوارهای مخروبه‌ی مسیر بلوار آیت‌ا… خامنه‌ای که احتمال ریزش آن وجود داشت یا کانال‌هایی که خطر سقوط در آن وجود داشت صورت گرفت».

وی با بیان این‌که ۱۵۰ دستگاه اتوبوس شهرداری در روز مراسم به‌طور رایگان به عزاداران سرویس‌دهی می‌دادند و تا ۱۰ شب هم فعال بودند، اظهار کرد: «ما در ستاد بحران خواستیم حداقل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از شهرهای اطراف یا شهرهای بزرگ‌تر به کمک شهرداری بیاید چون برای این جمعیت، حداقل یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه نیاز بود ولی یک دستگاه هم از سوی هیچ نهاد و شهرداری به ما داده نشد که جای تاسف دارد در چنین رویدادی که ملی است و باید همه پای کار می‌آمدند کسی همراه شهرداری نبود».

وی افزود: «در همین حال، ما ۱۵ دستگاه اتوبوس را هم در پایانه‌ی آدینه مستقر کرده بودیم تا مسافران را به شهر منتقل کنند».

وی گفت: «استقرار کامل آتش‌نشانی در همه‌ی محورها نیز انجام شد. برخی از همکاران ما به نیروهای امدادی در میدان آزادی خیلی کمک کردند تا به آسیب‌دیدگان کمک شود».

وی با بیان این‌که اقدامات شهرداری در این مدت، بین دو تا سه میلیارد تومان بار ملی داشت و شهرداری وظیفه‌ی خود می‌دانست آن را انجام دهد، اظهار کرد: «حدود ۱۰۰ نفر از میهمانانی که از شهرداری‌های مختلف به کرمان آمده بودند را هم خودمان اسکان دادیم».

عالم‌زاده گفت: «ما چیزی از ستاد برگزاری مراسم نخواستیم و سعی کردیم هرجا کاری از دست‌مان ساخته است، کمک‌حال باشیم. هر درخواستی هم شد پاسخ دادیم».

وی در عین‌حال اظهار کرد: «گزارش کامل اقدامات شهرداری برای ستاد باید ارسال شود؛ یک نسخه از آن را هم به شورا ارائه خواهیم کرد».

 

نظر شما