سامانه اطلاعات مکانی روستاهای استان کرمان رونمایی شد

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۱:۲۳:۵۲
کد خبر: ۹۵۳۵۸۸
سامانه اطلاعات مکانی روستاهای استان کرمان رونمایی شد
سامانه اطلاعات مکانی روستاهای استان کرمان با حضور فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ معاون امور عمرانی استاندار کرمان در مراسم رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی روستاها با حضور فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در کرمان اظهار کرد: کرمان پهناورترین استان کشور با بیش از ۱۸۲ هزار کیلومترمربع وسعت، ۱۱ درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی با اشاره به ۲۳ شهرستان استان کرمان افزود: ۱۵۱ دهستان، ۱۱ هزار و ۷۵۴ آبادی در استان داریم که ۵۶۴۲ آبادی دارای سکنه هستند.

وی تصریح کرد: ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۱۸ نفر جمعیت استان کرمان است که چهار درصد از جمعیت کل کشور بوده و ۴۱ درصد جمعیت استان معادل یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۵۵۷ نفر در قالب ۳۸۰ هزار خانوار، روستانشین هستند.

معاون استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه ۲۸ نهاد رسمی در روستاها به مردم خدمات می دهند، بیان کرد: سامانه اطلاع رسانی "GIS" طراحی شده که همه اطلاعات دستگاه های اجرایی مرتبط با روستا در قالب یک سامانه در دسترس قرار می گیرد و مهم ترین هدف خدمت رسانی سریع تر و ساده تر به مردم و یکپارچه شدن خدمات است.

وی افزود: با اطلاعاتی که در این سامانه قرار می گیرد، با نصب اپلیکیشن روی تلفن همراه نیز می توان کار را به ویژه در شرایط بحرانی انجام داد و تصمیم گیری کرد.

استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: باید یک مرکز متولی این سامانه باشد تا اطلاعاتی که تغییر می کند را لحاظ نموده و به روز کند. در غیر این صورت، سامانه عملا قابل استفاده نخواهد بود.

محمدجواد فدائی با اشاره به اینکه اصل کار مهم است اما نباید قائم به فرد باشد، افزود: در دو سال گذشته بیش از ۶۰ نفر بازنشسته در استانداری کرمان داشته ایم اما مجوز جذب نیروی جدید نداریم که در این شرایط نیروهای امریه یک نعمت برای سیستم دولتی و دستگاه های اجرایی است و از سوی دیگر این نیروها با کسب تجربه و می توانند مفید وخدمتگزار باشند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی نیروهای وظیفه و استفاده بهتر از وقت سربازان اظهار کرد: اشتغال دغدغه مهم جامعه است که جنبه امنیتی هم به خود می‌گیرد لذا باید تلاش مدیران بر ایجاد فرصت‌های شغلی باشد و بحث مهارت‌آموزی سربازان به ایجاد اشتغال کمک می کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه باید نیروهای وظیفه بعد از پایان خدمت سربازی و در راستای مشغول به کار شدن، رصد شوند و با این کار می توان بازنگری در اصلاح موارد آموزش‌ها را داشت تصریح کرد: البته از سوی دیگر کسب مهارت در ارتقای کیفیت زندگی فرد اثرگذار است.

گفتنی است در این جلسه سامانه اطلاعات مکانی روستاهای استان کرمان با حضور فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد.

 

نظر شما