تا سال ۱۴۰۱ باید به ۱۰۰ درصد خروجی سربازان با مهارت برسیم

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۱:۴۹:۳۷
کد خبر: ۹۵۳۶۰۳
تا سال ۱۴۰۱  باید به ۱۰۰ درصد خروجی سربازان با مهارت برسیم
رمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این جلسه با بیان اینکه نیمی از سربازان تحصیلات دانشگاهی دارند، بیان کرد: ساز و برگ نظامی ما به گونه‌ای توسعه یافته که کاربران ما که عمدتا سربازان هستند، باید حداقل مهارت‌هایی در حوزه‌های نرم‌افزاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سردار سیدمهدی در جلسه رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی روستاهای استان کرمان، اظهار داشت: ۱۷۳ تدبیر و رهنمود رهبر معظم انقلاب در ارتباط با سربازان را جمع‌آوری و مدنظر قرار داده‌ایم، ثروت عظیم نیروی انسانی که به عنوان سرباز در اختیار داریم در طلایی‌ترین رده سنی ۲۸ تا ۳۸ سال هستند. فرحی به مشکل بزرگ بیکاری اشاره داشت و گفت: این مسئله تهدیدی از لحاظ امنیت ملی هم خواهد بود، لذا قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه از سال ۹۶ تشکیل و وظیفه ذاتی آن آموزش‌های مهارتی به سربازان است‌.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح ارتقای جذابیت، نشاط و مهارت و مهارت تا اشتغال را دو هدف قرارگاه عنوان و بیان کرد: در این راستا نقشه راهی تعریف کرده‌ایم که طی برنامه پنج ساله تا سال ۱۴۰۱، تمام سربازان هنگام ترخیص دارای حداقل یک مهارت از جنس اشتغالزایی باید باشند.

وی از استخراج ۵۱۲ مهارت در سطح کشور و ارائه آنها به تناسب در استان‌های مختلف اشاره کرد و افزود: از استان‌ها خواسته‌ایم که مهارت‌های منجر به شغل در منطقه خود را اعلام کنند. سردار فرحی اظهار داشت: از مباحث اصلی در مهارت‌آموزی کیفیت است، ضمن اینکه مشوق‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که افراد قبل از ورود به دوره سربازی مهارتی را فرا بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: برای نهادینه‌کردن مهارت قبل و حین و بعد از سربازی نیاز به مشارکت حداکثری دستگاه‌ها داریم، در ارتباط با مهارت‌آموزی سربازها ۲۱ نهاد تفاهم ‌نامه امضا کرده‌ایم که ۱۳ مورد آن با وزارتخانه‌ها است و به تناسب آن استان‌ها باید به کمک ما آیند.‌

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، بسته‌های حمایتی پس از خدمت را به لحاظ تبدیل مهارت فراگرفته شده به اشتغال مورد اهمیت دانست و گفت: امسال برنامه آموزش ۲۰۰ هزار نفر سرباز در دستور کار قرار دارد و تا سال۱۴۰۱ باید به ۱۰۰ درصد خروجی سربازان با مهارت برسیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز