۲۰۰۰ طرح در شهرک‌های صنعتی استان کرمان فعال است

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۲:۳۶:۴۷
کد خبر: ۹۵۴۱۷۱
۲۰۰۰ طرح در شهرک‌های صنعتی استان کرمان فعال است
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت بیش از دو هزار طرح در شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت که توسعه‌ی زیرساخت‌های استان کرمان نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت بهتری برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محسن صالحی‌نیا در جلسه‌ی رفع موانع تولید جنوب کرمان بیان کرد: «ما در این سازمان بر اساس هدف و اساس‌نامه‌ی خود وظیفه داریم توسعه‌ی زیرساخت‌ها را در کشور انجام دهیم».

وی افزود: «۸۴۰ شهرک صنعتی در کشور به بهره‌برداری رسیده و در حال واگذاری به واحدهای صنعتی است که از این تعداد ۴۲ مورد آن در استان کرمان است».

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با بیان این‌که در کشور بیش از ۳۹ هزار طرح در شهرک‌های صنعتی فعال هستند، خاطرنشان کرد: «۴۴ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی در استان کرمان به بهره‌برداری رسیده است».

وی با اشاره به این‌که بیش از دو هزار طرح در شهرک‌های صنعتی استان کرمان در حال فعالیت هستند افزود: «توسعه‌ی زیرساخت‌های استان کرمان نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت بهتری برخوردار است».

صالحی‌نیا با بیان این‌که مشکلات طرح‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد باید بررسی و حل شود گفت: «تا جایی که امکانات در اختیار داشته باشیم برای این مناطق کوتاهی نمی‌کنیم و در حد توان برای توسعه‌ی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی این منطقه کمک می‌کنیم».

وی با اشاره به این‌که مشکل تصفیه‌خانه‌ی شهرک صنعتی عنبرآباد طی دو هفته‌ی آینده حل می‌شود افزود: «مشکل گازرسانی شهرک صنعتی عنبرآباد تا مهرماه به‌طور کامل حل شده و شهرک صنعتی کهنوج نیز تا پایان سال گازرسانی می‌شود».

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در حاشیه‌ی بازدید از شهرک صنعتی شهرستان عنبرآباد با اشاره به اهداف سفر به جنوب استان کرمان اظهار کرد: «یکی از اهداف این سفر بررسی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی جنوب کرمان از جمله برق، گاز و … است.».

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌هایی که در این منطقه انجام شده بیان کرد: «شرکت نیلی صنعت عنبرآباد در این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیارد تومان و با فرآوری سالانه ۷۵ هزار تن انواع محصولات از جمله رب گوجه، خیارشور، بسته‌بندی خرما و غیره اقدامات بسیار خوبی انجام داده است».

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به اشتغال‌زایی ۵۱۴ نفر در این مجموعه گفت: «برای تصفیه‌خانه‌ی این شرکت اقدامات کاملی انجام نشده که لازم است برای این مهم چاره‌ای اندیشیده شود».

وی با بیان این‌که باید از ظرفیت شرکت‌های موجود در شهرک‌ استفاده کنیم تا بتوانیم تصفیه‌خانه را راه‌اندازی کنیم افزود: «با توجه به تجربیات ما در سایر نقاط کشور طراحی این تصفیه‌خانه به‌زودی انجام و طی دو هفته‌ی آینده نتیجه‌ی نهایی اعلام می‌شود».

صالحی‌نیا با اشاره به این‌که امیدوارم بتوانیم کاستی‌های زیرساخت‌های صنعت را در این شهرستان بررسی کرده و کمک کنیم مشکل آن‌ها رفع شود گفت: «مشکل رفع موانع تولید شرکت‌های این منطقه را از طریق بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها بررسی می‌کنیم».

وی با بیان این‌که جنوب کرمان ظرفیت‌ها و پتانسیل خوبی برای صادرات دارد افزود: «باید همه‌ی ظرفیت‌ها را با هم‌افزایی به‌کار گیریم و کار را به نتیجه برسانیم».

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور با اشاره به گازرسانی به شهرک‌های صنعتی منطقه خاطرنشان کرد: «طی ۹ ماه آینده مشکل گازرسانی به شهرک‌های صنعتی شهرستان عنبرآباد برطرف می‌شود». /پ

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز