مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش در کرمان خبرداد:

اکران ۱۲۶ فیلم چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در مدارس کشور

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۰۹:۲۶:۱۲
کد خبر: ۹۵۵۰۷۴
اکران ۱۲۶ فیلم چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در مدارس کشور
مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش، گفت: ۱۲۶ فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در مدارس سراسر کشور اکران شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مسعود فیاضی در مراسم اختتامیه چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در کرمان، اظهار داشت: جشنواره فیلم رشد قدیمی‌ترین جشنواره کشور است و حوزه تخصصی این جشنواره مباحث تعلیم و تربیتی و آموزشی است.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ارسال حدود ۲ هزار و ۷۰۰ فیلم در چهار دسته داستانی، مستند، پویانمایی و داستانی کوتاه و بلند به این دوره، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از فیلم‌سازان جشنواره رشد معلمان و یا دانشجو معلمان هستند و بخش عمده‌ای از فیلم‌های این جشنواره از طرف کارگردانان حرفه‌ای کشور تولید شده‌اند.

وی اظهار کرد: هیئت انتخاب جشنواره از بین ۲ هزار و ۷۰۰ فیلمی که به جشنواره ارسال شده بود ۱۳۰ فیلم را را انتخاب کرد و در هشت مدرسه تهران به غیر از ایام جشنواره اکران شدند و از بین ۱۳۰ فیلم منتخب مجدد چهار فیلم کنار گذاشته شدند و اکنون ۱۲۶ فیلم باقیمانده در مدارس سراسر کشور در حال اکران هستند.

فیاضی تصریح کرد: این جشنواره از ۲۴ آبان تا یکم آذرماه سال جاری در تهران برگزار شد و بعد از آن در استان‌های مختلف فیلم‌ها در حال نمایش هستند که این فیلم‌ها در ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای و مطالب آموزشی دانش‌آموزان می‌تواند خیلی موثر باشد.

در ادامه احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: جشنواره فیلم رشد به شکل بسیار خوبی در سطح کشور نهادینه شده است و می‌توان به یک درخت تومندی که ریشه و شاخ و برگ‌های زیادی و فضای نظام  تعلیم و تربیت را پرطراوت و پرنشاط‌تر می‌کند تشبیه کرد.

وی افزود: جشنواره فیلم رشد بهترین فرصت برای نظام تعلیم و تربیت است تا بتوانیم فرآیند یادگیری و یادهی را در این مسیر طراحی و تدوین کنیم.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادی ما به دنبال این هستیم که فهم و درک دانش‌آموز را بالا ببریم، ابراز داشت: هنر و فیلم به لحاظ اینکه تاثیر بیشتری روی مخاطب  دارد می‌تواند از کتب درسی  جایگاهی بهتری داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان،‌ تصریح کرد: نشان دادن فیلم گاهی اوقات تاثیر و اثرگذاری آن از سخنرانی و خواندن کتاب خیلی بیشتر است، و ما در آموزش و مرورش اعتقاد داریم هیچ وسیله و ابزاری مانند فیلم نمی‌تواند دانش‌آموزان را به سمت مسائل آموزشی هدایت و راهنمایی کند.

 

 

نظر شما