معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد:

قیمت هر کیلو گوشت گرم گوساله ۷۶ هزار تومان

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۰۷:۵۷:۵۶
کد خبر: ۹۵۶۵۸۷
قیمت هر کیلو گوشت گرم گوساله ۷۶ هزار تومان
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: گوشت از روز شنبه در کرمان ارزان می‌شود. گوشت گوساله که تاکنون با قیمت ۹۰ هزار تومان در کرمان عرضه می‌شد با ۱۹ درصد کاهش قیمت از روز شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) با قیمت ۷۶ هزار تومان به فروش می‌رسد. این کاهش قیمت، هر چند دیر اما بر اساس کاهش قیمت گوشت قرمز در کشور اتفاق افتاده است. واردات و افزایش تولید گوشت،دلایل اصلی این کاهش قیمت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ پسینا خسروی، درباره کاهش قیمت گوشت قرمز در استان بیان کرد: «تا امروز تعیین قیمت گوشت قرمز در سطح بازار کرمان توسط سازوکار و مناسبات بازار انجام می‌شد، یعنی تولیدکننده و توزیع‌کننده با یکدیگر توافق و قیمت را تعیین می‌کردند و این قیمت توافقی اجرا می‌شد».

وی افزود: «با توجه به این‌که یک کاهش قیمت سراسری گوشت قرمز به‌خصوص در دام سنگین داشتیم و این اتفاق در کرمان نیفتاده بود، روز گذشته (ششم بهمن) در کارگروه تنظیم بازار استان یک کمیته‌ به نام قیمت‌گذاری گوشت قرمز تشکیل شد که این کمیته پس از آن‌که دیروز رسمیت پیدا کرد، امروز با حضور سازمان جهاد کشاورزی، بازرسی استانداری، دامپزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نمایندگان تولید و اتحادیه صنف قصاب تشکیل جلسه داد».

معاون بازرگانی سازمان صمت کرمان یادآور شد: «در این جلسه برای گوشت گوساله‌ی درجه یک بدون استخوان، قیمت ۷۶ هزار تومان تعیین شد که از روز شنبه (۱۲ بهمن) در سطح بازار کرمان اجرا می‌شود».

وی با بیان این‌که قیمت گوشت گوسفند در جلسه‌ی آینده‌ کمیته تعیین خواهد شد، توضیح داد: «با توجه به این‌که گوشت گوساله کاهش قیمت سراسری داشت به این موضوع وارد شدیم که البته کاهش قیمتی که از سوی این کمیته مطرح شده دستوری نیست و بر اساس کاهش قیمت سراسری کشور انجام شده است».

خسروی با اشاره به دلایل کاهش قیمت گوشت قرمز در کشور، گفت: «هم واردات داشتیم که تاثیرگذار بوده و هم این‌که به گفته‌ی دامداران سال خوبی بوده و تولید دام افزایش داشته است».

وی در پاسخ به این سوال که قیمت تعیین‌شده‌ی فعلی تا چه زمانی ادامه دارد؟؛ اظهار کرد: «با توجه به وضعیتی که هست پیش‌بینی می‌شود این قیمت فعلا در بازار باشد ضمن این‌که هرگونه تغییری که در سطح کشور یا تولید ایجاد شود این کمیته مجددا تشکیل جلسه خواهد داد و بر اساس شرایط روز قیمت را تعیین می‌کند».

معاون بازرگانی سازمان صمت کرمان تاکید کرد: «از این پس قیمت گوشت در استان بر اساس واقعیت‌های موجود تعیین می‌شود نه بر اساس سلایق و تصمیمات یک گروه خاص».

وی گفت: «قیمت تعیین شده فعلا در مرکز استان اعمال می‌شود و تقریبا ۹۰ درصد شهرستان‌ها از این قیمت تبعیت می‌کنند».

خسروی یادآور شد: «اگر شهروندان با عرضه‌ی گوشت با قیمت بالاتر در سطح مواجه شدند، می‌توانند موارد گران‌فروشی را با تلفن ۱۲۴ در میان بگذارند».

معاون بازرگانی سازمان صمت کرمان با بیان این‌که به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که با کمبود مواجه نشویم، خاطرنشان کرد: «توزیع گوشت منجمد همچنان با قیمت ۴۰ هزار تومان در استان ادامه دارد». /

 

نظر شما