روزانه ۶۳۰ هزار مترمکعب CNG در کرمان مصرف می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۰۸:۰۵:۲۳
کد خبر: ۹۵۶۵۹۴
روزانه ۶۳۰ هزار مترمکعب CNG در کرمان مصرف می‌شود
مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان گفت که مصرف سوخت CNG پس از افزایش قیمت بنزین با استقبال خودروهای دوگانه‌سوز مواجه شده و میزان آن نسبت به قبل از اجرای طرح، ماهیانه بیش از شش میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ منوچهر فلاح بیان کرد: «با افزایش قیمت بنزین، گرایش مصرف‌کنندگان به استفاده از گاز طبیعی فشرده، افزایش یافته است به طوری که پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت، در سال‌جاری تاکنون مصرف سوخت CNG در استان ۵۰ درصد بیشتر شده و ماهیانه بیش از شش میلیون مترمکعب افزایش داشته است».

وی ادامه داد: «گاز به‌صورت CNG، سوخت پاک و ارزان‌تری در مقایسه با سایر سوخت‌ها است و استفاده از این سوخت از لحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه بوده ‌و به طور قابل ملاحظه‌ای سبب کاهش میزان آلودگی هوا و محیط زیست می‌شود».

فلاح افزود: «در حال حاضر ۷۷ جایگاه سوخت CNG به‌‌صورت شبانه‌روزی در استان کرمان فعال است،‌ و مصرف CNG در خودروهای سواری دوگانه‌سوز به‌طور میانگین در روز به ۶۳۰ هزار مترمکعب رسیده است که تا پیش از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین به‌‌طور میانگین روزانه ۳۵۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) در جایگاه‌های عرضه استان توزیع می‌شد».

وی با اشاره به این‌که باید امکانات و بسترهای لازم برای استفاده از CNG در استان فراهم شود، اضافه کرد: «گاز CNGنسبت به سایر سوخت‌ها، پاک و ارزان است و مصرف‌کنندگان باید سیستم CNG خودروی خود را در مراکز معتبر و استاندارد نصب نمایند و به هیچ عنوان از گاز (LPG گاز مایع)، به جای گاز CNG استفاده نکنند و در هنگام سوخت‌گیری در جایگاه‌های CNG همه‌ی سرنشین‌ها از خودرو پیاده شوند».

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان خاطرنشان کرد: «شرکت گاز استان کرمان هم‌اکنون در مناطق جنوبی و کمتر برخوردار از جایگاه‌های CNG باتوجه به توسعه‌ی گازرسانی و رشد مصرف‌کنندگان از گاز طبیعی زیرساخت‌های لازم به‌منظور راه‌اندازی جایگاه‌های جدید توسط بخش خصوصی را فراهم آورده است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز