مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

بروزرسانی تجهیزات، محرک اصلی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش است

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۰۸:۲۶:۴۴
کد خبر: ۹۵۶۶۰۶
بروزرسانی تجهیزات، محرک اصلی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش است
مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بروز رسانی تجهیزات، محرک اصلی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید مصطفی آذرکیش در گردهمایی معاونان با کارشناسان آموزش متوسطه شهرستان ها و مناطق استان کرمان با اشاره به حدیثی از حضرت امام جعفر صادق(ع) که بر خوش برخوردی، خوب گوش دادن و خوب پاسخ دادن تاکید دارد، کار آفرینی و مهارت آموزی را یکی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و بیشتر کمبودها و مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را در زمینه نیروی انسانی، فضا و تجهیزات دانست.

وی با بیان این که ارتقای کیفیت آموزشی و بسط و گسترش مشارکت در آموزش مهارت ها از راهبردهای آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش است، افزود: ماهیت آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش مشارکتی است و ما به همکاری همه دستگاه ها نیازمندیم.

آذرکیش گفت: ما در دوران انقلاب صنعتی چهارم هستیم، دوره ای که تغییرات بسیار سریع اتفاق می افتد و در این شرایط قطعا میلیون ها شغل در آینده ای نزدیک از بین خواهد رفت و شغل های جدید جایگزین خواهد شد، پس آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد، متناسب با نیاز بازار و فراهم سازی زمینه یادگیری مادام العمر، ما را در شرایط متاسب با دنیای امروز قرار می دهد.

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: باید از همه توان و ظرفیت موجود برای تبدیل مشکلات به مسائل استفاده کنیم و بتوانیم راهکارهای مناسبی هم ارائه کنیم.همه مدیران بایستی نقاط ضعف و قدرت را احصا و چالش ها را بررسی کنند تا به نتایج مطلوب برسند.

وی گام های مشارکت را حساس سازی، آگاهی بخشی، نقش پذیری و نظارت و دریافت بازخوردها دانست و تاکید کرد: مهارت آموزی در راس همه فعالیت ها باید قرار بگیرد، ما در بهار مهارت آموزی هستیم و آینده بازار کار هم به گونه ای است که دانش آموزانی موفق هستند که آموزش ها را فراگرفته باشند.

آذرکیش برون سپاری را انتقال آموزش به محیط های واقعی عنوان و خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم فرزندان ما نوین فکر کنند باید از رویکردهای نوین آموزشی استفاده و تلاش کنیم مهارت های عمومی، پایه، فنی و حرفه ای و کاردانش کسب شوند.

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تقویت روحیه کارآفرینی شامل مثبت اندیشی و خطر پذیری به توسعه کارآفرینی کمک خواهد کرد، افزایش بهره وری و بهبود وضعیت آموزش و بازاریابی را باید در نظر داشته باشیم، در گذشته مسیر از ایده تا پدیده یا محصول بود اما اکنون به ایده تا بازار باید فکر کنیم.

وی گفت: تجاری سازی محصولات هنرستان ها و حمایت از کسب و کار دانش آموزی را در دستور کار داریم و البته در این خصوص نیازمند مشارکت همه دستگاه ها هستیم.

آذرکیش با اشاره به این که آموزش ها و ارزشیابی ها در فنی و حرفه ای و کاردانش شایستگی محور شده است، گفت: بهره مندی از نیروهای متخصص و با انگیزه، آراستگی و نظم محیط یادگیری و کارگاه ها و استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات موجود از راهکارهای تقویت هنرستان ها است که این مهم گامی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این که درصد توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش در استان کرمان 39/3 است در حالی که درصد پیش بینی شده کشوری برای این استان 38 بوده است، گفت: در استان کرمان اقدامات ارزنده ای در زمینه توسعه هنرستان ها انجام شده است، هر چند که رسیدن به پوشش 50 درصدی دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش  از اهداف برنامه ششم توسعه است.

بر پایه این گزارش مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین در جمع مدیران هنرستان های کرمان، ماهان و چترود حضور یافت و ضمن شنیدن نظرات و دیدگاه های تعدادی از آن ها به سولات آن ها پاسخ گفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز