رئیس ستاد انتخابات استان کرمان:

بیش از ۲۰۰۰ شعبه اخذ رای در استان کرمان پیش بینی شده است

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۸:۴۰:۳۵
کد خبر: ۹۵۹۰۷۵
بیش از ۲۰۰۰ شعبه اخذ رای در استان کرمان پیش بینی شده است
رئیس ستاد انتخابات کرمان گفت: برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دو هزار و ۲۵۰ شعبه اخذ رای در استان کرمان وجود دارد که از این میزان هزار و ۳۲۸ ثابت و ۹۲۲ شعبه سیار هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدصادق بصیری در این خصوص اظهار داشت: ۳۶۲ نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان کرمان ثبت نام قطعی کردند که ۶۷ نفر از آنان انصراف دادند و ۲۹۵ نفر به بررسی صلاحیت‌ها وارد شدند که از این میزان ۱۸۳ نفر تایید صلاحیت شدند لذا ۶۲ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی مجوز تایید صلاحیت دریافت کردند.

او افزود: پس از بررسی شکایت افراد رد صلاحیت شده، ۵۹ نفر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان به جرگه انتخابات بازگشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: هر چه افراد تایید صلاحیت شده بیشتری در عرصه انتخابات وجود داشته باشند، مردمی که به سلایق متفاوت می‌خواهند رای بدهند، مشارکت فعال‌تر در انتخابات خواهند داشت.

بصیری عنوان کرد: هیات نظارت استان کرمان در بررسی مجدد صلاحیت‌ها زمینه ورود سلایق متفاوت را به عرصه انتخابات باز کرد و پیش بینی می‌شود مردم با شور و نشاط در انتخابات شرکت می‌کنند و عرصه خوبی شکل گرفته است.

او افزود: ۲هزار و ۲۵۰ شعبه اخذ رای در استان کرمان وجود دارد که از این میزان یکهزار و ۳۲۸ ثابت و ۹۲۲ شعبه سیار هستند.

بصیری بیان کرد: حاکمیت در ۲ عرصه اجرای انتخابات و نظارت وارد می‌شود که اجرا به دست وزارت کشور و دولت قرار دارد و با بخشنامه‌ها و توصیه‌های دولت دستگاه‌های مختلفی پای کار آمدند و روند آموزش ها، رزمایش‌ها و زیرساخت‌ها برای برپایی انتخابات فراهم شده است.

او گفت: از مجموع ۲۵ مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی، تنها ۲ مرحله دستی و مابقی الکترونیکی انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: مرحله احراز هویت به عنوان مهمترین بخش کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود و کاربر‌ها آموزش لازم را دیده اند.

۴۰ هزار نفر در استان کرمان در قالب اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و بخشدار، محافظان و بازرسان شعب، نمایندگان هیات نظارت و نامزد‌ها درگیر برگزاری این انتخابات هستند.

استان کرمان دارای ۹حوزه انتخابیه و ۱۰ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز