رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان عنوان کرد:

بهره برداری از ۱۳۵ طرح کشاورزی و دامپروری در استان کرمان

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۱۱:۲۳:۰۷
کد خبر: ۹۵۹۸۰۷
بهره برداری از ۱۳۵ طرح کشاورزی و دامپروری در استان کرمان
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ۱۳۵ طرح آب و خاک، دامپروری، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان کرمان در ایام دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس سعیدی، در این خصوص اظهار داشت: ۱۳۵ طرح آب و خاک، دامپروری، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان کرمان با ایجاد ۹۸۱ شغل مستقیم و ۲۷۳ شغل غیر مستقیم و هزینه کرد مبلغی بیش از ۱۳۸۰ میلیارد ریال در ایام دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

او در ادامه بیان کرد: طرح‌ها شامل ۷۳ طرح آب وخاک، ۲۶ طرح دامپروری، ۱۴ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۲۰ پروژه تولیدات گیاهی، ۱ طرح شیلات و آبزی پروری و یک طرح پشتیبانی هستند که در این ایام به بهره برداری می‌رسند.

او افزود: طرح‌های آب وخاک با اعتباری بیش از ۳۳۵ میلیارد ریال، که بیش از ۲۱۶ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، اجرا شده وشامل ۳۸ طرح سیستم‌های نوین آبیاری، ۴ باب استخر ذخیره، ۲۷ طرح انتقال آب، مرمت ۳ رشته قنات، زهکشی اراضی رباط شهربابک است.

سعیدی تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۸۸ هکتاراز اراضی و باغات به سیستم نوین آبیاری با هزینه کرد اعتباری بیش از ۲۸۲ میلیارد ریال که قریب ۱۷۰ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، در ۳۸ باغ و مزرعه استان اجرا شده است همچنین چهار باب استخر جهت ذخیره هزار و ۹۰ مترمکعب آب با هزینه کرد هزار و ۷۳۷ میلیون ریال که هزارو ۵۳۷ میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی است و ۲۷ طرح انتقال آب به طول ۲۴ هزار و ۲۴۷ متر با هزینه کرد بیش از ۳۸ میلیارد ریال که قریب ۳۲ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، اجرا شده است.

او افزود: طرح اصلاح و لایروبی ۳ رشته قنات استان با اعتبار ۶۲۵ میلیون ریال که ۴۱۰ میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی است و طرح زهکشی اراضی شهربابک در سطح ۳۰۰ هکتار نیز از جمله طرح‌های آب و خاک می‌باشد که این پروژه با اعتبار دولتی ۱۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و از جمله طرح‌های افتتاحی در این دهه است.

سعیدی اظهار داشت: در ایام دهه فجر ۲۶ پروژه دامپروری با هزینه کرد اعتباری بیش از ۱۳۳ میلیارد ریال با ایجاد ۵۷ شغل مستقیم و ۴۵ شغل غیر مستقیم در سطح استان، شامل: ۷ طرح مربوط به پرورش گاو شیری با ظرفیت ۳۰ راس، ۵ طرح پروار بندی گوسفند با ظرفیت ۹۷۰ راس و دو پروار بندی گوساله با ظرفیت هرکدام ۸۰ راس، دو طرح پروار بندی شتر با ظرفیت ۸۵ نفر و یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای به بهره برداری می‌رسند.

او اظهار کرد: یک پروژه شیلاتی با ظرفیت تولید ۱۵ تن گوشت سفید در سال با هزینه کرد ۵ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شد و در این ایام مبارک به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان داشت:۱۳ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی شامل: یک طرح تولید پنیر، یک طرح تولید فرآورده‌های لبنی، کارخانه تولید انواع روغن تصفیه نشده از لاشه دام و طیور، چهار واحد سردخانه، یک واحد بسته بندی مواد پروتئینی، یک واحد تولید کمپوست حیوانی و گیاهی، تولید انواع دمنوش گیاهی، یک طرح تولید فرآورده‌های خرمائی، کارخانه بسته بندی گوشت و کارخانه پسته فرآوری شده می‌باشد که با افتتاح این طرح‌ها ۲۰۲ شغل مستقیم و ۱۳۹ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود، افتتاح و به بهره برداری می‌رسدکه جهت اجرای این طرح‌ها ۵۵۸ میلیارد ریال هزینه شده که ۱۷۷ میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی است.

سعیدی بیان داشت: در این ایام ۲۱ گلخانه در سطح استان به بهره برداری می‌رسد که ۱۵ گلخانه سبزی و صیفی و ۲ گلخانه گل شاخه بریده، ۱ گلخانه گیاهان داروئی و ۲ گلخانه هیدروپونیک با هزینه کردکل بیش از ۳۴۷ میلیارد ریال که ۸۹ میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی و مابقی آورده شخصی است اجرا و سبب اشتغالزایی جهت ۱۰۳ نفر مستقیم و ۸۸ نفر غیر مستقیم شده است.

او گفت: همچنین در شهرستان راور یک ساختمان اداری با هزینه کرد ۷۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز