استاندار کرمان:

از ورود تکنولوژی و سرمایه‌گذاران جدید به استان استقبال می‌کنیم

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۱:۵۶:۱۸
کد خبر: ۹۶۰۳۸۳
از ورود تکنولوژی و سرمایه‌گذاران جدید به استان استقبال می‌کنیم
استاندار کرمان گفت: دراستان کرمان فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و از ورود تکنولوژی و سرمایه‌گذاران جدید به استان استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در دیدار سفیر ارمنستان اظهار داشت: امیدوارم که این سفر دستاورد‌های خوبی داشته باشد.

او با عنوان اینکه علاقمندیم ارتباطات ما با ارمنستان توسعه پیدا کند گفت: خوب است که بازدید کاملی از استان کرمان داشته و با ظرفیت‌های استان کرمان بیشتر و از نزدیک آشنا شوید.

استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان پهناورترین استان ایران است و ۱۱ درصد از وسعت کشور در این استان قرار دارد افزود: وسعت استان کرمان از بسیاری از کشور‌های اروپایی بیشتر است.

اوبا اشاره به اینکه استان کرمان در بخش‌های مختلف اقتصادی ظرفیت‌های خوبی دارد و طرح‌های زیادی در آن در حال اجرا است و پروژه‌هایی که افتتاح شده را می‌توانید بازدید کنید گفت: یکی از بخش‌های مهم کرمان معادن غنی متعدد استان است.

فدائی با عنوان اینکه سنگ آهن، مس، روی و کرومیت از معادن مهم در استان کرمان هستند افزود: سالانه ۹۰ میلیون تن ماده معدنی از این معادن در کرمان استخراج می‌شود.

او مهمترین معدن استان را معدن سنگ آهن دانست و افزود: زنجیره تولید فولاد در کرمان ایجاد شده و ۲۷.۵ میلیون تن کنستانتره آهن و ۱۷.۵ میلیون تن گندله آهن در سال در کرمان تولید می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه هنوز امکان سرمایه‌گذاری و تولید در استان در این زمینه وجود دارد گفت: در مس معادن بزرگی در چهار منطقه داریم و ۳۴۰ هزار تن کاتد مس در سال در سطح استان کرمان تولید می‌شود و از سرمایه‌گذاران برای تولیدات مسی در استان استقبال می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه در بحث ذغالسنگ معادن زیادی در دست بهره‌برداری است گفت: یکی از موضوعاتی که روی آن کار می‌کنیم استخراج ذغالسنگ به روش و تکنولوژی‌های جدید است که از سرمایه‌گذاران در این زمینه استقبال می‌کنیم.

فدائی با بیان اینکه در منطقه کوهبنان، راور و بم معادن روی وجود دارد و کارخانه تولید شمش روی در کوهبنان کلنگ‌زنی شده است افزود: جنوب استان کرمان قطب کشاورزی کشور است.

استاندار کرمان گفت: در زمینه محصول پسته و خرما رتبه اول کشور را دارا هستیم.

او با اشاره به اینکه در کرمان هم محصولات سردسیری و هم گرمسیری تولید می‌شود بیان کرد: در همه فصول سال در کرمان کشاورزی وجود دارد و متوقف نمی‌شود.

فدایی با بیان اینکه بازار‌های صادراتی این محصولات روسیه و کشور‌های حاشیه دریای خزر و خلیج فارس است گفت: کرمان ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد و یک استان تاریخی و دارای تمدن است که بازدید از اماکن و ابنیه تاریخی در استان کرمان بسیار پر جاذبه است.

او افزود: تولیداتی داریم که برای فروش و صادرات آن‌ها باید بازاریابی کنیم و ارمنستان یکی از بازار‌های صادراتی محصولات تولیدی در کرمان است.

اوبا بیان اینکه در استان کرمان دانشگاه‌های خوبی وجود دارد گفت: امکان پیگیری موضوعات پژوهشی، تحقیقاتی و علمی در استان کرمان وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز