مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان:

۷۲درصد ظرفیت سدهای استان پر است/کرمان میزبان بارش‌های بی‌سابقه ۵۰ سال اخیر

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۰۸:۳۶:۱۳
کد خبر: ۹۶۱۳۸۴
۷۲درصد ظرفیت سدهای استان پر است/کرمان میزبان بارش‌های بی‌سابقه ۵۰ سال اخیر
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا به امروز بیش از ۱۲۵ میلی‌متر بارندگی در استان کرمان داشته‌ایم که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است و در حال حاضر ۷۲ درصد ظرفیت سدهای استان پر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی رشیدی با اشاره به تحریم اقتصادی کشور توسط دشمنان بیان کرد: «در صنعت آب و برق خوشبختانه دستاوردهای بسیار مهمی با اتکاء به منابع داخلی داشته‌ایم».

وی افزود: «در نیمه‌ی دوم امسال با راه‌اندازی پویش «هر هفته الف – ب – ایران» ۲۲۷ پروژه‌ی بزرگ و سنگین با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور افتتاح خواهد شد».

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: «در هفته‌ی شانزدهم پویش قرار داریم و سهم استان کرمان بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه بود که با تلاش مدیران در آب و برق انجام شد».

وی با اشاره به این‌که در شش ماهه‌ی دوم سال‌جاری ۱۰ سد در کشور افتتاح، یک‌هزار و ۱۲۴ روستا تامین آب، ۹ نیروگاه حرارتی و ۲۸ نیروگاه تجدیدپذیر افتتاح می‌شود اضافه کرد: «در دهه فجر نیز پروژه‌های زیادی آماده‌ی افتتاح است و برخی بهره‌برداری شده و یا در روزهای آینده افتتاح می‌شود».

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان ادامه داد: «از ابتدای سال آبی جاری تا امروز بیش از ۱۲۵ میلی‌متر بارندگی در استان کرمان داشته‌ایم که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و نسبت به دوره‌ی بلندمدت ۱۱۰ درصد افزایش داشته است».

وی افزود: «از ابتدای سال آبی جاری ۱۷۴ میلیون مترمکعب کل ورودی آب به سدهای استان بوده که رقم خوب و مطلوبی است و اکنون مخازن ما به ۴۲۰ میلیون مترمکعب رسیده و ۷۲ درصد سدها پر است و نوید خوبی برای تابستان سال آینده است و نگرانی در زمینه‌ی آب پشت سدها نداریم».

رشیدی بیان کرد: «۴۰ پروژه‌ی مهم در حوزه‌ی آب منطقه‌ای استان در دست اجرا داریم و اعتبار مصوب پروژه‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز