رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

فقط ۷ درصد صادرات ایران به ارمنستان را محصولات استان تشکیل می دهد

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۳:۴۳:۱۶
کد خبر: ۹۶۱۶۶۲
فقط ۷ درصد صادرات ایران به ارمنستان را محصولات استان تشکیل می دهد
رئیس اتاق کرمان گفت: فقط 7 درصد صادرات ایران به ارمنستان را محصولات و کالاهای استان به میزان 11 میلیون دلار تشکیل می دهد که بسیار ناچیز است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب زاده در نشست بررسی همکاری های مشترک کرمان و ارمنستان با حضور سفیر این کشور در ایران، افزود: در مجموع حجم مبادلات تجاری ایران با ارمنستان بسیار کم و حدود 607 میلیون یورو است که باید برای افزایش این مبادلات نقشه راه و پروژه هایی تعریف، وظایف را تقسیم و کارها را پیگیری و اجرا کنیم. وی با اشاره به اینکه قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، روسیه و ارمنستان، پنج کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند، ادامه داد: 30 درصد صادرات ایران به اوراسیا را محصولات کرمان تشکیل می دهد که البته با افزایش صادرات به ارمنستان می توان به بازارهای چهار کشور دیگر عضو این اتحادیه راه یافت.

طبیب زاده، خاطرنشان کرد: استان کرمان با توجه به ظرفیت ها و برخورداری های فراوان، امکان همکاری با همه کشورها را دارد که در این رابطه کشورهای همسایه به ویژه کشورهایی که سابقه دیرینه همکاری و مشترکات فرهنگی و اقتصادی با ایران دارند، در اولویت قرار می گیرند. رئیس اتاق کرمان، اظهار کرد: ارمنستان در حوزه فنی و تکنولوژی فعال و پیشرفته است که می تواند در ترکیب با فناوری های استان و کشور، زمینه همکاری های بسیاری را به وجود آورد.

 وی با بیان اینکه تجارت با ارمنستان باید دو سویه باشد زیرا تجارت برد- برد ماندگار خواهد بود، گفت: بازار کالاهای ایران در ارمنستان و کشورهای همسایه این کشور و از سوی دیگر امکان حضور کالاهای ارمنستان در بازار ایران را بررسی خواهیم کرد. طبیب‌زاده پیشنهاد تنظیم و امضای تفاهم نامه اقتصادی بین کرمان و ارمنستان و درخواست راه اندازی میز ارمنستان و اوراسیا در کرمان را مطرح کرد و افزود: با امضای این تفاهم نامه مراودات تجاری و با راه اندازی این میز سفرهای تجاری بین دو طرف افزایش خواهد یافت.

 

نظر شما