رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد:

ایجاد فرصت‌ تبلیغاتی برابر برای کاندیداهای انتخاباتی / از عنوان شخصیت‌ها و شهدا برای منافع حزبی هزینه نشود

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۸:۵۲:۵۶
کد خبر: ۹۶۱۹۸۴
ایجاد فرصت‌ تبلیغاتی برابر برای کاندیداهای انتخاباتی / از عنوان شخصیت‌ها و شهدا برای منافع حزبی هزینه نشود
رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این‌که درصدد هستیم که فرصت تبلیغات برابر برای تمامی کاندیداها فراهم شود، گفت: «در ایجاد فرصت تبلیغات برای کاندیداها باید به شکلی اقدام شود که موضع اتهام و شائبه‌ی طرفداری از یک کاندیدا ایجاد نشود».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان که به‌صورت ویدئوکنفرانس با شهرستان‌های این استان برگزار شد، بر مدیریت استفاده از فضاهای شهری برای تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد و افزود: «نحوه‌ی استفاده از اماکن دولتی که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و یا انحصاری است، باید از سوی مراجع مربوطه مشخص شده و اعلام شود».

وی بر دقت در انتخاب ناظران روند برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای نیز تاکید کرد و گفت: «تاکید بر این است که افرادی در پای صندوق‌های اخذ رای گمارده شوند که موجب اخلال در روند برگزاری انتخابات نشوند».

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: «لازم است که چارچوب قانونی برای نمایندگان نهادهای اجرایی و نظارتی تبیین شده و افرادی برای نظارت و اجرای ماموریت‌های مد نظر انتخاب شوند که آرامش‌بخش، اهل تدبیر، دوراندیش و متواضع باشند و با پرهیز از هرگونه ایجاد تنش و درگیری، تخلفات و مشکلات احتمالی را در اسرع وقت گزارش دهند».

وی ادامه داد: «در آستانه‌ی برگزاری انتخابات، گروه‌ها و داوطلبان سعی دارند تحت عناوین مختلف گردهمایی‌ها و جلساتی را برگزار کنند و در شورای تامین مصوب شده که از اجرای برنامه‌هایی که شائبه‌ی تبلیغات انتخاباتی را ایجاد می‌کند، قبل از آغاز زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی جلوگیری شود تا استفاده‌ی سوئی تحت این عناوین صورت نگیرد و از بروز تنش‌ها و نارضایتی پس از آن نیز پیشگیری شود».

موحد اضافه کرد: «جلسات پیشنهادی در شهرستان‌ها باید از سوی شورای تامین و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی بررسی شود تا مصداق تبلیغات زودهنگام ایجاد نشود».

وی به برخی استفاده‌های تبلیغاتی از اعتبار و عنوان شخصیت‌ها و شهدای گران‌قدر در برخی از شهرستان‌ها اشاره و بیان کرد: «شهدا ذخائر ارزشمندی برای نظام و امت اسلامی هستند و نباید در جهت منافع گروهی، حزبی و فردی هزینه شوند و تمامی اعضای ستادهای پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی، ناظران و دست‌اندرکاران مراقبت کنند که در این ایام استفاده‌ی نامناسبی از اعتبار و عنوان شخصیت‌ها و شهدای گران‌قدر صورت نگیرد».

رئیس کل دادگستری استان بر تبیین فصل‌های قانونی مربوط به تخلفات انتخاباتی در بین روسای ستادهای انتخاباتی کاندیداها تاکید کرد و گفت: «بهترین نوع پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی، هماهنگی، تعامل، اطلاع‌رسانی و تذکر و انذار است تا شاهد کمترین تخلفات انتخاباتی باشیم».

وی بر شناسایی متخلفان نیز تاکید کرد و افزود: «دادستان‌های استان وظیفه دارند هرگونه تخلفات انتخاباتی را پیگیری کرده و پرونده‌های مربوطه را تشکیل دهند».

 

نظر شما