دیروز اولین برداشت قلب در رفسنجان انجام شد

جزئیاتی از اهدای قلب دختر جوان رفسنجانی

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۹:۵۸:۰۵
کد خبر: ۹۶۲۰۳۸
جزئیاتی از اهدای قلب دختر جوان رفسنجانی
قلب دختر ۳۱ ساله رفسنجانی، دیروز ظهر توسط یک تیم متخصص که از تهران آمده بودند در بیمارستان این شهرستان برداشت شد و سپس با هواپیما به تهران رفت و با موفقیت به تهران رسید و اکنون در سینه‌ی یک مرد ۴۷ ساله می‌تپد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رئیس بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب(ع) رفسنجان از جزئیات عملیاتی گفت که طی آن، قلب یک قهرمان اهداکننده در رفسنجان برداشت شد و به تهران منتقل و پیوند زده شد.

علی موسوی در این‌باره گفت: «تیم پنج نفره برداشت اعضای خانم ۳۱ ساله که دچار مرگ مغزی شده روز شنبه به رفسنجان اعزام شدند. تاکنون اما در رفسنجان فقط عمل‌های پیوند کبد و کلیه انجام می‌شد و در عمل‌های اهدای قلب، فرد اهداکننده نیاز بود که به تهران اعزام شود ولی امروز، اولین اعزام تیم جراحی به استان کرمان برای اهدای قلب صورت گرفت که در رفسنجان انجام شد».

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان علی‌ابن ابیطالب (ع) نیز در این خصوص گفت: «اهداکننده در این بیمارستان و گیرنده در بیمارستان مسیح دانشوری تهران به‌طور همزمان جراحی شدند». حمید پاکزادمقدم با بیان این‌که این تیم با هواپیمای جت به فرودگاه رفسنجان آمد و چهار ساعت زمان برای اهدای قلب داشتند، افزود: «قلب پیوندی در ساعت ۱۱:۵۹ ظهر امروز در بیمارستان رفسنجان جداسازی اولیه شد و جهت انتقال به تهران با همراهی کادر متخصص به فرودگاه رفسنجان منتقل شد».

پاکزاد با تاکید بر اینکه پزشکان از زمان جداسازی تنها چهار ساعت وقت داشتند تا عمل پیوند قلب را انجام دهند، ادامه داد: «قلب خانم حسین‌زاده ۳۱ ساله رفسنجانی به یک آقای ۴۷ ساله در تهران جان دوباره‌ای داد و خوشبختانه عمل پیوند با اقدام به موقع تیم پزشکی، به خوبی در بیمارستان تهران انجام شده است».

زهرا عظیمی، مسئول اهدای عضو این بیمارستان نیز بیان کرد: «قهرمان اهداکننده، خانم جوان۳۱ ساله به نام نجمه حسین‌زاده، چهارم بهمن‌ماه به‌دلیل بیماری مغزی در این بیمارستان بستری شده بود که در تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه به‌دلیل سکته مغزی دچار مرگ مغزی شد و با موافقت خانواده‌اش اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز