دومین دوره مسابقات رقابتی- مهارتی رباتیک روبو رشد برگزار شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۳:۰۲:۴۵
کد خبر: ۹۶۲۷۱۱
دومین دوره مسابقات رقابتی- مهارتی رباتیک روبو رشد برگزار شد
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری دومین دوره مسابقات رقابتی- مهارتی رباتیک روبو رشد ویژه دانش آموزان استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین براهوئی با بیان این که  امروز علم رباتیک یکی از پرطرف دار ترین زمینه های علمی است که بسیاری از نوآوری ها نیز به کمک این رشته حاصل می شود، افزود:  از آن جا که فراگیری علم رباتیک زمان بر است و نیاز به دنبال کردن یک فرایند آموزشی – پژوهشی دارد،  رقابت های رباتیک با ایجاد انگیزه بین دانش پژوهان یکی از عوامل تقویت کننده این مهم است.

وی گفت: برگزاری مسابقات رباتیک با دو بعد مهارتی و رقابتی برای دانش آموزان دانش  آن ها را ارزیابی و با کشف استعداد های برتر زمینه موفقیت آن ها را در این عرصه فراهم می کند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان مهم ترین اهداف آموزش رباتیک برای دانش آموزان را فعال سازی ذهن آن ها برای حل مسئله، پرورش حس همفکری و کار گروهی،  پرورش قوه خلاقیت و اختراع، افزایش علاقه مندی به مباحث مهندسی و ریاضی، افزایش هدف مندی و کسب موفقیت در آینده دانست و گفت:  این دوره از مسابقات با شعار "دانش آموز خلاق، جامعه شاد" برگزار شده است.

براهوئی خاطر نشان کرد: این مسابقات به مدت یک روز با شرکت 40 تیم از سراسر استان و در 6 لیگ برنامه نویسی، ربات مسیر یاب، ربات نور یاب، ربات حمل کننده، ربات فوتبالیست و مبارز در مرکز پژوهش های علمی آموزشی آموزش و پرورش استان برگزار شد و برگزیدگان  به مسابقات کشوری و جهانی معرفی می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز