گوشت قرمز در کرمان درج‌بندی و قیمت‌گذاری شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۳:۳۸:۱۱
کد خبر: ۹۶۴۰۳۴
گوشت قرمز در کرمان درج‌بندی و قیمت‌گذاری شد
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان، گفت: انواع گوشت گوسفند و گوساله در کرمان پس از درجه‌بندی، قیمت‌گذاری می‌شود. با برچسبی که دامپزشکی در کشتارگاه بر روی گوشت می‌زند، شهروندان می‌دانند چه گوشتی را با چه درجه از کیفیت خرید می‌کنند و قیمت آن هم در کمیته نرخ‌گذاری گوشت قرمز به تفکیک تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سینا خسروی بیان کرد: «کمیته‌ی نرخ‌گذاری گوشت قرمز در طول سه هفته‌ای که تشکیل شده، سه جلسه برگزار کرده و در این جلسات با شنیدن نظر تولیدکنندگان، قصابان و کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی اقدام به ساماندهی قیمت گوشت قرمز کرده است».

وی افزود: «در جلسه اخیر این کمیته قرار بر این شد که قیمت انواع گوشت گوسفند و گوساله به تفکیک، قیمت‌گذاری و اعلام شود».

خسروی ادامه داد: «بدین ترتیب قیمت‌ها تعیین و در سطح بازار لازم‌الاجرا است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مراتب را با شماره تماس ۱۲۴ در میان بگذارند».

معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمان گفت: «قیمت انواع گوشت گوساله از جمله گوشت مخلوط درجه یک بدون استخوان ۷۴ هزار تومان، راسته‌ی فیله‌ی مخلوط ۸۸ هزار تومان، ران درجه یک بدون چربی ۸۵ هزار تومان، سردست پاک کرده ۸۴ هزار تومان، گردن ۶۵ هزار تومان، قلوه‌گاه ۴۹ هزار تومان، دنده‌ی آبگوشتی ۱۵ هزار تومان، گوشت چرخ‌کرده ۶۰ هزار تومان تعیین شده است».

وی اضافه کرد: «قیمت انواع گوشت گوسفند شامل گوشت کَهرِه درجه یک هر کیلو ۱۰۰ هزار تومان، گوشت برّه درجه یک بدون دنبه ۹۰ هزار تومان، گوشت برّه درجه دو با ۱۰۰ گرم دنبه ۸۰ هزار تومان، گوشت بز و میش درجه یک هر کیلوگرم ۷۰ هزار تومان و گوشت بز و میش درجه دو هر کیلوگرم ۶۰ هزار تومان است».

خسروی افزود: «هماهنگی لازم با دامپزشکی به عمل آمده و قرار است نوع گوشت در کشتارگاه برچسب بخورد و به این ترتیب تشخیص نوع و درجه‌ی گوشت برای مصرف‌کننده راحت خواهد بود».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز